Nu har matte varit dum igen......

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Nu har matte varit dum igen......

Inläggav Magica de Hex » fre 12 jun 2020, 02:02

Ja som rubriken säger så har matte varit dum igen för nu har hon köpt en ny vattenfontän och tagit bort den gamla och vi har inte fattat hur den nya fungerar och är extremt skeptiska till den.
Vi är lätt desperata och dricker numera bara vatten i vattenskålen i köket men även i blomkrukan fylld med vatten i diskhon.... :roll:
Matte har lyft oss till vattenfontänen men vi fattar fortfarande inget den är lite konstig den där manicken.....

Det är en sån här:
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator

Re: Nu har matte varit dum igen......

Inläggav Lurvpöse » fre 12 jun 2020, 11:11

Åh, stackars!

Jag la ned det där med vattenfontän, jag skaffade en liknande, men det slutade med att Doxy använde den som bidé... Hon kan liksom bli helt tankspridd, zoona ut och tydligen kan det ske medan hon har svansen i vatten. :uhh:

Midna dricker i princip aldrig vatten och Doxy dricker helst ur mitt glas på nattduksbordet.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » fre 12 jun 2020, 18:32

Vi testade en sådan fontän men mina vägrade den helt. Man kan inte dricka ur ngt som är i plast!
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » lör 13 jun 2020, 07:01

Lurvpöse skrev:Åh, stackars!

Jag la ned det där med vattenfontän, jag skaffade en liknande, men det slutade med att Doxy använde den som bidé... Hon kan liksom bli helt tankspridd, zoona ut och tydligen kan det ske medan hon har svansen i vatten. :uhh:

Midna dricker i princip aldrig vatten och Doxy dricker helst ur mitt glas på nattduksbordet.

Tydligen är Quirky den enda som dricker ur den och som vi sett göra det i alla fall, han är den enda katten som vi inte visat fontänen för..... :roll: :smile:

Vi har ju haft en annan Cat-it fontän jättelänge men den började läcka vatten för själva ventilen blev dålig den är ju också av plast och jag tröttnade lite på den eftersom det blir ofta blött runtom den.
Men katterna älskade ju den ;-)
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » lör 13 jun 2020, 07:03

Starwatcher skrev:Vi testade en sådan fontän men mina vägrade den helt. Man kan inte dricka ur ngt som är i plast!

Funkade ju jättebra med gamla Cat-it fontänen men det var ju en helt annan modell en sån med kupol och skål framför. Tyckte den blev lätt äcklig och det låg hår i skålen framför som fastnade i filtret hela tiden.
Men en katt dricker i alla fall ur den nu då ;-)
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"