Kattbråk

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Kirsti2018
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Kattbråk

Inläggav Kirsti2018 » fre 24 maj 2019, 07:41

Hej
Min storväxta Malin Coon får stryk av en nyinflyttad katt som kommer till min tomt varje dag för att mucka.
Det har pågått o månader och jag har försökt ha en dialog med kattägaren som rycker på axlarna.
Jag har försökt med att låsa in min katt under natten med den påföljden att han inte kommer in alls efter att jag släppt ut honom på morgonen. Hittar ingen tråd om detta fenomen? Är inte ute efter råd om skendränkning.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Re: Kattbråk

Inläggav Starwatcher » fre 24 maj 2019, 17:52

Kirsti2018 skrev:Hej
Min storväxta Malin Coon får stryk av en nyinflyttad katt som kommer till min tomt varje dag för att mucka.
Det har pågått o månader och jag har försökt ha en dialog med kattägaren som rycker på axlarna.
Jag har försökt med att låsa in min katt under natten med den påföljden att han inte kommer in alls efter att jag släppt ut honom på morgonen. Hittar ingen tråd om detta fenomen? Är inte ute efter råd om skendränkning.

Näta in er trädgård eller delar av den. Alternativt näta in altan/balkong eller bygg en rastgård till er katt så slipper han få stryk men kan ändå njuta av att vara ute. Vi har nätat vår altan, katterna och även vi är mkt nöjda. Använder man rådjursnät och spänner nätet så nätet inte säckar blir det närmast osynligt. Vill man sola går det utmärkt utan att bli rutig.

På kattstatus.se byggsida hittar du flera fina exempel på hur man kan göra det snyggt.
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Re: Kattbråk

Inläggav Colourspot » lör 25 maj 2019, 13:35

Jag håller med Starwatcher.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator