Tack så mycket båda två! :- D
Sett till tryggt ute gående för Katt, så ligger huset mycket bra till. Utanför häcken är det en stor åker. Och huset ligger näst längst ned på en återvänds gata i vår by. Huslängan, består av 4 st lägenheter, så hon har mycket gräsmatta att busa på.

Och ingen av mina närmsta grannar har Hund eller Katt.
Så här ser hela uteplatsen ut. Se länk nedan. Har t.om en 90 liters plast balja med ett bambu vattenrör som porlar och en Näckros i tunnan under fönstret med lakanet.Om ni undrar över det? Så är det för att förhindra att man blir stekt i sov rummet av sol värmen. Har 3 glas fönster som blir glöd heta i solen de ca. 8 timmar den lyser på baksidan.
Tyvärr, var hyresvärden snål när plattorna skulle läggas om och jag fick bara nya till 2/3.
Busken längst till höger är en Bergs Bambu. Den sprider sig inte som andra sorter gör. Perfekt som vind skydd och insyns dito. Är vinter grön dessutom. Min är ca. 2 meter bred och nästan 3 meter hög. Tog något år innan den blev såpass stor. Sabrina, min förra kisse älskade att ligga i skuggan av den när det var litet för varmt ute i solen. Då såg hon ut som en liten svart Panter i djungeln.
På det andra vindskyddet, så klänger en Bokharabinda = en vit blommande klätterväxt. Den har jag spaljerat upp med torra grenar, som är oljade med trä olja och spänt fast vid vidskyddet med rostfri stål tråd. Så att Bokharabindan ihop med en stor blommig, blek rosa Klematis utgör ett 2 dimentionellt träd i miniatyr som gör att vindskyddet är alldeles vit / rosa i blom under juli. På det vita lilla bordet, står en halvmeter hög Bonsai / Sockertopps gran som jag räddade ifrån att få konst snö sprejad på sig i en butik en jul för 17 år sedan då den bara var ett par dm hög. Stammen, är rätt grov nu också.
I den Asiatisk inspirerade blomster brunnen, så kryper Mur reva omkring. Den är väldigt tålig och blommar med massor av rosa mycket små blommor hela den varma årstiden. Är en fin mark täckare också. Bladen, ser ut som små vin blad.
https://ibb.co/YbRDT7v