Starwatcher skrev:Siv skrev:Vi ska kolla om proverna i mitten på juni, ska då också diskutera mina misstankar på pollen-allergi och ev utredning av det.
Hej!
Hur har det gått för er med provtagning och ev allergiutredning? Dools och jag tänker på er och hoppas att Tösen mår bra!

Tack
Magen håller sig lugn och det har växt ut en hel del päls så det är mkt positivt. Sköldskörtelprovet var strax över gränsen för normalvärde trist nog. Vi avvakar och kollar om provet. Just nu är det inte aktuellt med behandling då Tösen inte tål Felimazole och inte har några direkta symtom på hyperthyreos. Blir det sämre är planen att radiojodbehandla och då tar vi en tur till Göteborg. Nu är det 7 månader utan kortison
Hur mår Dools nu? Vi håller tummarna och hoppas att magen och klåda håller sig lugna

Det är fantastiskt att Tösen har klarat sig utan kortison så länge! Underbart!

Och så bra att päls växer ut! Betyder det att det var pollenallergi?
Men förstås tråkigt att höra att sköldkörtelvärdena var högre än gränsen för normalvärde. Samtidigt är det ju väldigt bra att hon inte har några symptom. Låt oss hoppas att det förblir så.
Vår veterinär förklarade för mig en gång att det finns en gråzon mellan det som anses normalt och det som klassas som diagnosen. En katt kan befinna sig i gråzonen utan att ha symptom och utan att räknas som sjuk. Men det är såklart bra att följa upp och hålla koll. Vi håller tummar och tassar för att Tösen förblir symptomfri och att värdena inte blir sämre!!
Dools har mått bra ganska länge nu. Och jag har varit så glad och hoppfull. Men just idag har jag faktiskt börjat ana oråd. Vi har provat olika saker den senaste tiden. Först provade vi att trappa ner Atopican. Men då kom symptomen tillbaka, både sår och kräkningar.
Vi återgick till Atopica varannan dag och när hon åter var stabil provade jag att ge henne lite Barf vilket hon vägrade att smaka. Då provade jag att ge henne pyttelite av Majstors våtfoder (vilt). Men genast blev hon dålig igen.
När hon hade varit stabil ett tag (för en vecka sedan) började jag att ge henne lite tonfisk. Hon älskade det! Och hittills har jag känt mig väldigt hoppfull - inga sår och inga kräkningar. Men hon har verkat lite trött vissa stunder, ofta precis efter att hon har ätit. Jag har slagit bort det och tänkt (velat tro?) att det var värmen. Hon har ju inte haft några andra symptom. Men idag fick hon lite mer tonfisk än tidigare dagar och nu verkar hon extra hängig.
Jag hoppades så att vi äntligen hade hittat något som hon tycker om och tål. Men tyvärr verkar det inte vara så. Det gör mig så ledsen för hon var så glad när hon fick något gott. Hon jamade och var alldeles till sig. Fast jag vet förstås inte säkert ännu, får väl avvakta lite innan jag vet hur vi ska gå vidare.
Hur som helst är hon ju stabil och mår bra med RC Hyperallergenic och Atopica varannan dag. Det är bra! Det hade bara varit bättre om hon kunde trappa ner medicinen ytterligare lite och även få något annat än RC Ha.
Dools skickar buffar till fina Tösen. Så härligt att höra att hon mår bra!