Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Moderator: SKS
eye of a tiger skrev:Jane och Jackson är inte riktig överens hur mycket kyssar som ska ges
Siv skrev:eye of a tiger skrev:Jane och Jackson är inte riktig överens hur mycket kyssar som ska ges
Janes min är bara helt underbar!
De är jättesöta båda två, så fina tillsammans!
eye of a tiger skrev:Jane och Jackson är inte riktig överens hur mycket kyssar som ska ges
Yrhättans skrev:Ludde nybadad och uppfluffad till utställningen.
Pisco hälsar att Chaplin har förstått allt rätt! Man ska hålla i sina baktassar när man ligger och myser så de inte försvinnerApanAnn skrev:
Jag vet inte riktigt vad det här är för yogapose, men nöjdare katt har jag inte sett på ett tag. Chaplin är klistrad mot min höft, så jag antar att jag ska sitta i soffan ett tag nu. Jag har varit ofin nog att JOBBA och INTE VARA HEMMA nästan alla dar den här veckan!
Skickat från min iPad med Tapatalk
qwertyuiop skrev:Hej alla![]()
Detta är min katt Freja, 5 mån gammal.
Någon som kan säga mig vilken katt-ras hon är?
Tack på förhand![]()
Birmafröken skrev:qwertyuiop skrev:Hej alla![]()
Detta är min katt Freja, 5 mån gammal.
Någon som kan säga mig vilken katt-ras hon är?
Tack på förhand![]()
Utan stamtavla är hon en huskatt. För huskatter finns ingen rasstandard eftersom de kan se väldigt olika ut.
qwertyuiop skrev:
Ok. Tack för svar... En person tyckte hon hade lite Siames över sig.
Kvalificerade gissningar, okvalificerade gissningar välkommet!
Birmafröken skrev:qwertyuiop skrev:
Alla raskatter härstammar från huskatter. Det är först när särskilda egenskaper renodlats och förstärkts genom planerad registrerad avel i många generationer som rasen kan bli godkänd som ras och de registrerade avkommor som föds kan definieras som raskatter.
Även sk. blandraskatter med känd härkomst är huskatter eftersom de inte har någon egen stamtavla.
qwertyuiop skrev:Birmafröken skrev:qwertyuiop skrev:
Alla raskatter härstammar från huskatter. Det är först när särskilda egenskaper renodlats och förstärkts genom planerad registrerad avel i många generationer som rasen kan bli godkänd som ras och de registrerade avkommor som föds kan definieras som raskatter.
Även sk. blandraskatter med känd härkomst är huskatter eftersom de inte har någon egen stamtavla.
Grejt. Tack för svar.
Freja får nöja sig med det svaret![]()
Har själv haft cornish rex och sphynx innan. Så nyfikenheten blev större när man sade att min Freja har lite Siames i sig.
Freja har väldigt mjuk päls, ej sträv, matt icke glänsande, lång svans. Hon fäller mkt lite också.
ApanAnn skrev:Oops, jag glömde: Sööööt katt!
mjlee skrev:Hmm, Nikita somnade verkligen. Underliga katt![]()
Återgå till "Allmänt kattprat!"
Användare som besöker denna kategori: 32 och 0 gäster