Oj, missade att skriva svar, SIv på ditt förra inlägg
Kanske dosökningen av Atopica gjort att sköldkörtelvärdet minskat

Den aktiva substansen i Atopica används även till människor och kan i vissa fall även användas vid behandling av vissa typer av hyperthyreos som är orsakad av immunsystemet dvs autoimmun. Hos människa mäter man några olika antikroppar vid hyperthyreos för att se exakt vilken typ av hyperthyreos det är.
Vanligast hos människa är autoimmuna varianter, tumör är inte alls lika vanligt. Konstigt nog hos katt verkar man bara prata om just tumör som orsak till hyperthyreos och man verkar inte mäta olika antikroppar. Just faktumet att katter som har IBD vilket är en autoimmunsjukdom oftare drabbas av hyperthyreos och att man kanske får en behandlingseffekt vid hyperthyreos av läkemedel som Atopica får mig att undra om det kanske finns även autoimmun hyperthyreos hos katt?? Jag ska ta upp frågan med vår veterinär nästa gång vi är på återbesök! Om möjligt vill jag nog att vi i så fall tar blodprov för att mäta TPO och TRAK.
Ytterligare en variant av hyperthyreos (överssvämmings/destruktiv thyreodit) förekommer och då får människa först ett stegrat sköldkörtelvärde för att senare ofta övergå i en hypothyreos. Vet inte om det förekommer hos katt alls dock.
Förstår precis hur jobbigt ni har med att hitta rätt foder, det tog flera år innan vi hittade rätt till slut. Animonda Carny oxkött ska ju enbart innehålla nötkött men så klart går det ju att vara allergisk även mot nötkött

Kan vara en reaktion på Acana också. Bra att testa genom att återgå till enbart Acana.
Såg för övrig för mig nytt allergifoder hos zooplus med få ingredienser och där det finns lamm, känguru mm:
http://www.zooplus.se/shop/katt/kosttil ... _vf/524531Tidigare fanns Kattovit blötmat med enbart kanin men nu kan jag endast hitta det fodret med kyckling tyvärr

Smaken var annars helt ok enl mina katter som uppskattar kanin mkt.
Vi håller tummar och tassar att veterinärbesöket går bra och att det är positiva besked efter ultraljudet!!!!
Tösen tackar så mkt för hälsningen och berättar att magen är helt ok just nu! Vi har inte ännu tagit nya prover då hon är symtomfri. Håller vikten, är som vanligt i humöret och pälsen fortsätter komma tillbaka efter att jag sköljer tvätten många ggr extra så det inte finns minsta lilla tvättmedelsrest kvar.