De har tagit blodprover, röntgat mm och behöll honom kvar över natten så jag hoppas att han piggar på sig nu och de vet vad som är fel på honom

Moderator: SKS
eye of a tiger skrev:Här hålls det tummar och tassar lille Momo
Liten kvällsuppdatering om Momo.
Tempen har sjunkit men han har fortfarande feber.
Han är kelig och relativt pigg ändå och har ätit mat med god aptit.
Vi hör av oss i morgon efter ronden.
Mvh Linnea, veterinär
Magica de Hex skrev:Momo fick komma hem idag för han var piggare och de hittade inget egentligt fel på honom mer än febern utan trodde på nåt virus ev. nåt som Makki kan ha haft med sig vilket jag hade som teori då.
Han ska i alla fall ha antibiotika 2 gånger om dagen i 9 dar så hoppas det ger effekt då och vi var där i kväll för att visa hur man gör. Det var oral pasta som han fick men den var inte jättesmetig så det var lite svårt att kleta in den i mungipan men det gick![]()
Han var pigg men ändå inte 100% det märktes och så gullig och tog hänsyn till Makki när de busade med vippan och han kom nära <3
Magica de Hex skrev:Momo fick komma hem idag för han var piggare och de hittade inget egentligt fel på honom mer än febern utan trodde på nåt virus ev. nåt som Makki kan ha haft med sig vilket jag hade som teori då.
Han ska i alla fall ha antibiotika 2 gånger om dagen i 9 dar så hoppas det ger effekt då och vi var där i kväll för att visa hur man gör. Det var oral pasta som han fick men den var inte jättesmetig så det var lite svårt att kleta in den i mungipan men det gick![]()
Safia skrev:Tips med pastan är att man också kan kleta in den på en tass/ett framben så att katten putsar i sig den själv. På vissa katter är det enklare än att försöka trycka ut pastan direkt i munnen.
ApanAnn skrev:Safia skrev:Tips med pastan är att man också kan kleta in den på en tass/ett framben så att katten putsar i sig den själv. På vissa katter är det enklare än att försöka trycka ut pastan direkt i munnen.
Högt upp på skuldran så att det inte går att skaka av är bättre än tassen.
KattenOxå skrev:ApanAnn skrev:Safia skrev:Tips med pastan är att man också kan kleta in den på en tass/ett framben så att katten putsar i sig den själv. På vissa katter är det enklare än att försöka trycka ut pastan direkt i munnen.
Högt upp på skuldran så att det inte går att skaka av är bättre än tassen.
Och se till att ingen annan katt hinner slicka i sig medicinen!(Smiley med tunga)
Kanske inte jätteaktuellt med dessa två kattungar, men jag har träffat på en och annan sjuksköterskekatt genom åren.
KattenOxå skrev:Magica de Hex skrev:Momo fick komma hem idag för han var piggare och de hittade inget egentligt fel på honom mer än febern utan trodde på nåt virus ev. nåt som Makki kan ha haft med sig vilket jag hade som teori då.
Antibiotika mot virus???
Bra att han piggnat till iaf och fått komma tillbaka hem. Hoppas han fortsätter tillfriskna!
miss_mia skrev:Så fina, gick det bra?
Återgå till "Allmänt kattprat!"
Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster