Ja, idag var jag med om en ny variant av typen "den ena handen vet inte vad den andra gör". Jag har ju tipptopp-service av min lokala postchaufförer, men när zooplus sölade med att få iväg senaste ordern sprack tidtabellen och kollit skulle köras ut en dag då jag jnte var hemma.
Sms:ade postchaffismobilen att jag inte skulle vara hemma när kollit kom, men däremot hemma dan därpå.
Ser på trackinglänken att kollit ändå kördes ut och att hämtningsavi skulle skickas eftersom jag inte var hemma.
Nästa vardag var jag hemma, och helt plötsligt ringde det på dörren och kollit levererades.
Idag fick jag hämtningsavin att jag kan hämta det redan levererade kollit på utlämningsstället.
Kanske var det så enkelt att chaffis 1 inte kollat sms:et i tid, och hämtningsavin går ut med automatik när de knappar in att mottagaren inte är hemma? Chaffis 2 såg sms:et och tog med sig paketet av bara farten.
Tja, inte vet jag. Däremot är det lite trist att man inte längre kan vara säker på att zooplus skickar kollit samma dag som det beställs. Just det funkade bättre förr, och då kunde man lätt räkna ut när kollit skulle komma, och lägga ordern så att den kom när man var hemma.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.