Vi brukar kolla massor av olika saker när det ändå tas blodprov 1-2ggr/år. För ett år sedan kollade vi även t4 som då låg på 34 (6-35). Ett halvår senare kollades provet om och låg då kvar på 34. Nu har det stigit över den övre gränsen till 43.
Hon kliar sig och putsar päls vilket ju kan bero på loppeländet vi drabbats av. Även hankatten kliar och vi människor har också fått några bett. I övrigt har hon inga symtom alls.
Så nu har vi börjat med Felimazole 2,5mg en tablett om dagen, nytt prov om 3 veckor. Att ge en livslångbehandling till en så ung katt, dryga 5 år, känns inte alls bra

Just nu snurrar massor och jag känner mig väldigt ledsen. Går det att radiojodbehandla en så veteriärrädd katt? Vad ska man tänka på?
Jag är också mkt tacksam för alla tips på hur man får i henne tabletten! Hon är ju allergisk mot massor av saker dvs i princip allt som inte gått på ben eller simmat. Jag testade ikväll med mjukost men det var verkligen ingen höjdare. Till slut gick det att baka in tabletten i en liten bit catsticks fisksmak, är dock rädd att hon ska komma på att det finns ngt mer än bara godiset. Att ge Tösen tablett som den är är inte riskfritt

/*just nu oändligt ledsen matte*