Hemmabyggen (bildtråd? kattmöbler, sy, snickra...)

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
favorita67
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Bondkatt
Kontakt:

Re: Hemmabyggen (bildtråd? kattmöbler, sy, snickra...)

Inläggav favorita67 » fre 27 feb 2009, 19:18

sphynx-linda skrev:
favorita67 skrev:Hejsan. Man blir så avis på alla fina byggen. Jag som var så stolt över min lilla klösställning till katten. Men tänker bygga en till. Sen får den inte ta plats då jag bor i en trea. Har min nuvarande möbel i köket och då kan Bibi följa med i vad jag gör när jag lagar mat eller diskar. Men hon uppskattar verkligen sin "ställning". Racear upp på den så den vinglar ibland men hon har bra balans, så den står upprätt. Ligger i sin koja o springer in o ut.

Kolla gärna in den: http://favorita1967.blogspot.com/

Den var ju jättefin :grin: Men måste ju säga att man kan få plats med ganska många träd i en trea... Jag har två golv-till-tak träd i min etta på 45 kvm :smile: Ett som jag har gjort själv och ett som jag har köpt på tyska e-bay

Ps. såg på din blogg att du är intresserad av att toaträna din katt. Här är ett par länkar till trådar där man kan få tips och idéer om hur man kan göra. Du kan säkert hitta fler trådar om du söker på Litter Kwitter här på forumet också :grin:
viewtopic.php?f=1&t=167971
viewtopic.php?f=1&t=159041

Har du bilder på dina kattmöbler? Skulle gärna vilja se. :grin: Jag ska börja bygga imorgon hade jag tänkt. Sen sätter jag ut den på min blogg.
http://favorita1967.blogspot.com/

Användarvisningsbild
Majsilojsan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Burma
Kontakt:

Re: Re:

Inläggav Majsilojsan » fre 27 feb 2009, 22:27

Nera skrev:
Majsilojsan skrev:Jag har visat det förr, men ett katt-träd har jag gjort. Där i kan kissarna sitta och kolla ut på fåglarna, leka eller sova.

Bild

Hur ser den ut på golvet? - om du förstår frågan... Hur är "plattan"?
Och hur är den fäst i väggen?
Och vad för färg har du målat trädet med?
Och var får man tag i trädet - ut i skogen eller?
Många frågor - den är ju så fin! Vill ha!!
Och hur är korgen fäst?
Tack för svar!

Åh vad kul att du gillar trädet! Jag hade ingen platta på golvet utan trädet var fäst i väggen med vinkeljärn. Såg ut som att trädet stod på/växte upp ur golvet lixom. Skulle målat vinkeljärnen vita så de inte syntes men det orkade jag aldrig. Färgen var nog vanlig väggfärg, halvblank tror jag. Jag plockade med mig ett redan fällt träd från parken. Lät det torka i källaren några veckor så krypen flyttade ut, pillade sen bort bark + slipade det. Jag kanske lackade det tillsist också. Kommer inte riktigt ihåg. Korgen målade jag, satte fast i väggen, och lät den vila på trädgrenarna. Det är en till gren där till höger med en hylla/platta så de kom ända upp till korgen. Just nu står det undanstädat efter flytt, men vill gärna ha upp det igen. Måste bara hitta en plats först :-k

:edit: Ett hett tips om ni plockar med er ett träd - ta med såg och såga bort allt onödigt innan ni drar hem trädet!
Bild Bild

favorita67
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Kontakt:

Inläggav favorita67 » sön 01 mar 2009, 12:28

:grin: Tjohoo. Äntligen färdig med min kattmöbel. Den blev jättefin (om man får säga det själv?). Kolla på min blogg där finns den under Blogg arkiv februari Kattmöbler på hjärnan del 2. :hi5:
Saknas bara rep, som jag handlar på måndag.

http://favorita1967.blogspot.com

Användarvisningsbild
Andy Pandy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Luddrumpa & Storöra

Inläggav Andy Pandy » sön 01 mar 2009, 13:19

favorita67 skrev::grin: Tjohoo. Äntligen färdig med min kattmöbel. Den blev jättefin (om man får säga det själv?). Kolla på min blogg där finns den under Blogg arkiv februari Kattmöbler på hjärnan del 2. :hi5:
Saknas bara rep, som jag handlar på måndag.

http://favorita1967.blogspot.com

Men du. Vad fin den blev! Avancerad med fint detaljarbete. :-D

Det verkar billigt när du skriver vad delarna kostar men då har du inte köpt rep än....... ;-)

Hoppas kissen gillar den.
Bild

Användarvisningsbild
sphynx-linda
Superkatt
Superkatt
Katt: 2 Sphynxar
Kontakt:

Inläggav sphynx-linda » sön 01 mar 2009, 17:10

favorita67 skrev:Har du bilder på dina kattmöbler? Skulle gärna vilja se. :grin: Jag ska börja bygga imorgon hade jag tänkt. Sen sätter jag ut den på min blogg.

ja självklart har jag det :grin: Om du skickar ett PM med din mail så kan jag skicka beskrivning på hur jag gjorde mitt hemmabygge (det är ett word-dokument)

Mitt hemmabygge
Bild
Bild

Klösträdet från e-bay
Så det egentligen ska se ut (men mitt är grått)
Bild

Första ombyggnationen (tyget på mittenhuset är borttaget och den översta korgen är fastsatt direkt på plattan, som tidigare var mitthusets tak)
Bild
Bild

Andra ombyggnationen (så som jag har det nu)
Bild
Bild
Bild
Bild

Hoppas de var till någon nytta :grin:
Bild
//Linda Stolt ägare till S*Telly´s Bandit Bentley Flying Spur, aka "Nisse" och
Runningbare Huritt, aka "Alpha eller Affie"

favorita67
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Kontakt:

Inläggav favorita67 » sön 01 mar 2009, 17:34

sphynx-linda skrev:
favorita67 skrev:Har du bilder på dina kattmöbler? Skulle gärna vilja se. :grin: Jag ska börja bygga imorgon hade jag tänkt. Sen sätter jag ut den på min blogg.

ja självklart har jag det :grin: Om du skickar ett PM med din mail så kan jag skicka beskrivning på hur jag gjorde mitt hemmabygge (det är ett word-dokument)

Mitt hemmabygge
Bild
Bild

Klösträdet från e-bay
Så det egentligen ska se ut (men mitt är grått)
Bild

Första ombyggnationen (tyget på mittenhuset är borttaget och den översta korgen är fastsatt direkt på plattan, som tidigare var mitthusets tak)
Bild
Bild

Andra ombyggnationen (så som jag har det nu)
Bild
Bild
Bild
Bild

Hoppas de var till någon nytta :grin:

Min mailadress är: favorita67@hotmail.com vet ej hur man skickar PM :oops:

Jag har byggt färdigt redan min. började igår och blev färdig idag och det var jobbigt. Höll på hela tiden och har idag en inställning att ALDRIG mer bygga en. Jag var barnledig i helgen så jag passade på då och har hållit på konstant. HELT SLUT. Allt för en liten pisses skull :-?

Din ställning var ju kanonfin. Men skicka dokumentet....man vet aldrig när lusten faller på igen. :-D 8-[
Min nya ställning hittar du på min blogg. Kolla på bloggarkiv o klicka på februari pilen så kommer det upp en lista o där gå in på Kattmöbler på hjärnan del 2.

Användarvisningsbild
sphynx-linda
Superkatt
Superkatt
Kontakt:

Inläggav sphynx-linda » sön 01 mar 2009, 18:18

favorita67 skrev:Min mailadress är: favorita67@hotmail.com vet ej hur man skickar PM :oops:

Jag har byggt färdigt redan min. började igår och blev färdig idag och det var jobbigt. Höll på hela tiden och har idag en inställning att ALDRIG mer bygga en. Jag var barnledig i helgen så jag passade på då och har hållit på konstant. HELT SLUT. Allt för en liten pisses skull :-?

Din ställning var ju kanonfin. Men skicka dokumentet....man vet aldrig när lusten faller på igen. :-D 8-[
Min nya ställning hittar du på min blogg. Kolla på bloggarkiv o klicka på februari pilen så kommer det upp en lista o där gå in på Kattmöbler på hjärnan del 2.

Har skickat ett mail till dig nu med min "bruksanvisning"

PM skickar du genom att trycka på PM-knappen. Den finns till höger under Namnet och bilden o så på den som har skrivit inlägget. Det är en gubbe och jämte gubben står det PM :-D

Va inne och kollade på ditt bygge och det var jättefint, det har du verkligen gjort jättebra :hi5:
Bild

favorita67
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Kontakt:

Inläggav favorita67 » sön 01 mar 2009, 18:30

sphynx-linda skrev:
favorita67 skrev:Min mailadress är: favorita67@hotmail.com vet ej hur man skickar PM :oops:

Har skickat ett mail till dig nu med min "bruksanvisning"

PM skickar du genom att trycka på PM-knappen. Den finns till höger under Namnet och bilden o så på den som har skrivit inlägget. Det är en gubbe och jämte gubben står det PM :-D

Va inne och kollade på ditt bygge och det var jättefint, det har du verkligen gjort jättebra :hi5:

Tack för beskrivningen.
Kul att du tycker min var fin. Bara att jag inte vet var jag ska ha den. Har den nu i köket så länge. Jag är mest i köket och katten följer mej vart jag än går. Gör alla katter så? Eller vaktar den på mej som hundar gör, eller är det för att de är flockdjur?
H: Rita Johansson

Användarvisningsbild
sphynx-linda
Superkatt
Superkatt
Kontakt:

Inläggav sphynx-linda » sön 01 mar 2009, 20:11

favorita67 skrev:Tack för beskrivningen.
Kul att du tycker min var fin. Bara att jag inte vet var jag ska ha den. Har den nu i köket så länge. Jag är mest i köket och katten följer mej vart jag än går. Gör alla katter så? Eller vaktar den på mej som hundar gör, eller är det för att de är flockdjur?
H: Rita Johansson

Du kan nog ha den vart som. Men ha den på ett ställe där katten gillar att vara. Om katten gillar att sitta och titta ut så kan du ju ha den vid ett fönster och så kan den ligga och titta ut (om den nu är så hög). Mina är alltid med mig vad jag än gör. Det blir nog så med innekatter, du är ju en del av kattens flock och eftersom du är ledaren så följer katten dig :-D
Bild

Användarvisningsbild
Malon
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Puff och Fia

Inläggav Malon » sön 01 mar 2009, 21:00

favorita67: Imponerande bygge! Ser riktigt proffsigt ut :D
Bild

favorita67
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Kontakt:

Inläggav favorita67 » sön 01 mar 2009, 21:23

Malon skrev:favorita67: Imponerande bygge! Ser riktigt proffsigt ut :D

Kul o höra. Vi kärringar, vi kan vi också :grin: Fast katten har ju hjälp till hela tiden....

Användarvisningsbild
Mrs.Pumba
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: En svart go buskatt

Inläggav Mrs.Pumba » mån 02 mar 2009, 23:00

Underbart att se så många olika idéer! :) Kanonbra jobbat gott folk! :hug:

Användarvisningsbild
Ladytala
Änkedrottning
Änkedrottning
Katt: NFO & DRX
Kontakt:

Inläggav Ladytala » tor 05 mar 2009, 10:13

Jag söker efter bilder på hemmaborrade pw-lådor. Har letat igenom denna tråd samt pwtråden. Men inget... vet att jag sett det.

Ingen annan som vet?

Användarvisningsbild
Andy Pandy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Andy Pandy » tor 05 mar 2009, 15:14

Hej glada vänner! Jag ska bygga en låda utanför lådan. För att inte sprida kattsand klippte jag en skolåda och ställde den så katten kliver ur toan och i den. Fungerar bra, tar upp kanske 90% av sanden. Nu har den temporära lösningen varit med ett tag och blivit tillräckligt ful så jag ska bygga en riktig låda. Det blir väldigt simpelt men jag visar ändå för det ger väl lite liv åt tråden :-)

Jag har papplådan så hon kliver in och ut under skåpet och då måste gå via uppsamlingslådan. Alla tassar ska då sättas ner minst en gång. Och så ska den nya också bli.
Bild

Sågade spånskivor. Sally ditlockad med godis...
Bild

Well, så långt har jag hunnit :roll:
Bild

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » tor 05 mar 2009, 15:17

Vilken vacker katt!! :rosekiss: :love:

smart ide om o ha en låda utanför lådan :hi5:
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

Användarvisningsbild
Felinae
Bannad
Bannad
Katt: Skräp-katter
Kontakt:

Inläggav Felinae » tor 05 mar 2009, 15:21

Wow! Bra jobbat! Hoppas på uppdatering! :rosor:
Bild

Användarvisningsbild
Andy Pandy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Andy Pandy » tor 05 mar 2009, 17:33

Bizi skrev:Vilken vacker katt!! :rosekiss: :love:

Äsch, den gamla trasan... ;-)

Jag har precis tagit fram verktygslådan för att se om jag kan limma/spika ihop sidorna :-k
Bild

Användarvisningsbild
m4dd3
Professionell katt
Professionell katt
Katt: numera kattlös

Vi har byggt en kattlåda

Inläggav m4dd3 » fre 13 mar 2009, 12:43

Nu när vi äntligen flyttat till en större lägenhet fick vi mer plats och kunde därmed ha en hallmöbel. Eftersom vi inte gillat all kattsand som låg inne i badrummet i förra lägenheten, pga. kattlådan som stod där, så ville vi hitta en bra lösning för att slippa sanden. Vi kom fram till att det bästa var att göra en sådan där inbyggd kattlåda i en möbel och ha någon slags badrumsmatta eller något inne i möbeln som samlar upp sanden.

Vi letade och letade efter någon slags kista/byrå som kunde passa och slutligen hittade vi en begagnad för 500 kr. Vi köpte också en öppen liten kattlåda som skulle vara i byrån och en kattlucka. Kattlådan köpte vi för 49 kr på Rusta och kattluckan för 279 kr på Bromma zoo.

För att kattlådan skulle få plats i byrån sågade min pojkvän ett passande hål för lådan och sedan sågade han ett hål som passade för kattluckan. Det tog lite tid och vi fick testa flera gånger att få lådan och luckan att passa (trots att vi självklart ritat ut precis hur stora öppningarna behövde vara). Till slut så passade båda. På insidan av byrån där luckan är fäst har jag även tejpat med en stark vit tejp för att inte katterna ska komma åt kanterna. Kanske räcker med att fila, men vi tycker det blev extra bra så här.

Badrumsmattan som skulle vara i byrån hade vi först tänkt köpa och sy om. Vi hittade nämligen en för ca 70 kr. Men så fick vi en av några vi kände, som ändå skulle slänga den. Vilken tur! :grin: I alla fall så klippte jag till en så stor bit jag behövde och sydde i kanterna så att den skulle hålla bra ihop.

Sedan var det bara att sätta allt på plats! :-) Det enda som inte är klart är att vi ska sätta upp några hängare eller något som gör att vi slipper ha spadarna liggandes precis vid lådan. De "ramlar" nämligen i lådan ibland....

Här är bilder från bygget och efter.

Bild
Färdigsågat!
Bild
Lådan passar perfekt!
Bild
"Insidorna" av luckan är fastsatt.
Bild
Bild
Här fästes den sista delen av locket fast.
Bild
Voila!
Bild
Peewee kollar läget inne i byrån och Chief är fundersam...
Bild
Byrån förvandlas till lekplats.... :-)
Bild
Bild
På plats i nya lägenheten.
Bild
Peewee gillar byrån. :-)
Bild
Bild
Hemtrevligt. :-D Blir ganska sandigt runt om lådan efter ett tag, men det får man dammsuga bort.

Supernöjda är vi!
BildBild

Användarvisningsbild
Nera
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Två Norska Skogkatter
Kontakt:

Re: Vi har byggt en kattlåda

Inläggav Nera » fre 13 mar 2009, 13:19

Ååå så fint! Jag vill ha!
Vad duktiga nu är - och vilken fin kista ni fick tag i. Lite synd att ha sönder den men samtidigt - nu kommer ni använda den hela livet och säkert andra efter er! Kul att det gick så bra... Funderar på att göra en jag med! Men man måste ju hitta rätt kista!

Sophia

Inläggav Sophia » fre 13 mar 2009, 13:24

Åh supersnyggt!!! Och verkligen snygg kista med! :hi5:

Användarvisningsbild
Lovan
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Lovan » fre 13 mar 2009, 14:24

Inga lufthål? :-k
Bild

Användarvisningsbild
Ladytala
Änkedrottning
Änkedrottning
Katt: NFO & DRX
Kontakt:

Inläggav Ladytala » fre 13 mar 2009, 14:36

Lovan skrev:Inga lufthål? :-k

Men det borde väl bli glipor mot locket? Och kattluckor är ju inte helt täta direkt. Samt varje gång katterna går in och ut borde väl luften bytas lite?

Jättefint byggt! Smälter verkligen in!

Användarvisningsbild
Felinae
Bannad
Bannad
Kontakt:

Inläggav Felinae » fre 13 mar 2009, 18:28

WOW! Det där kallar jag ett lyx för katterna! Vore jag en katt, skulle jag vilja bo hos dig och sitta och skita hela dagen! :smile:
Gud va fint det var! :shock:
Bild

Användarvisningsbild
Einherjar
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Kattlös men önskar mig en Birma.

Inläggav Einherjar » fre 13 mar 2009, 19:26

Bengal_Fan skrev:Vore jag en katt, skulle jag vilja bo hos dig och sitta och skita hela dagen! :smile:

jupp hehehe :smile:
Bild
"The Asgard would never invent a weapon that propels small weights of iron and carbon alloys,
by igniting a powder of potassium nitrate, charcoal and sulfur." - Supremecommander Thor

Användarvisningsbild
m4dd3
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav m4dd3 » fre 13 mar 2009, 22:55

Lite synd att ha sönder den

Ja vi tänkte också så, så funderade först på att köpa en färdigbyggd men de kostar ju flera tusen tyvärr. :-k Så detta var trots allt bäst. Sen fick vi ju också bestämma precis hur allt skulle se ut. :-D

Åh supersnyggt!!! Och verkligen snygg kista med!

Tack! Vi är så nöjda med resultatet och att vi hittade just den kistan.

Inga lufthål?

Tror att det kommer in lite luft genom springor i locket, är nog inte helt täckt. Dessutom borde det räcka med den luften som kommer in när de går in genom luckan. De stannar ju inte där så jättelänge, så luften ska inte behöva bli dålig under den tiden. De har inte klagat i alla fall. :grin:

Vore jag en katt, skulle jag vilja bo hos dig och sitta och skita hela dagen!

:smile: Jag tar det absolut som en komplimang!
BildBild

Användarvisningsbild
Felinae
Bannad
Bannad
Kontakt:

Inläggav Felinae » fre 13 mar 2009, 23:01

Haha, jo, jag blev mycket imponerad! Har aldrig sett något så snyggt! Och att den är hemmagjord, så...
Nä, du kanske får förbereda herren där att göra en åt mig med! :smile:
Bild

Användarvisningsbild
CamillaK
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Huskatt x2, NFO x1

Inläggav CamillaK » fre 13 mar 2009, 23:47

Gud så fiffigt, en sån skulle jag verkligen behöva då det alltid är kattsand i hela lägenheten. Jag är riktigt imponerad :-D
Matte till finaste tjejerna Cassiopeia, MacKenzie (aka Lillpissen) och Tussi

destijl
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav destijl » lör 14 mar 2009, 00:10

Snyggt och smart! =D>

Användarvisningsbild
Pyret67
Veterankatt
Veterankatt
Katt: 2 st Norska skogkatter.
Kontakt:

Inläggav Pyret67 » lör 14 mar 2009, 07:34

En riktig lyxtoa! :hi5:
Bild
Om en stjärna skulle tändas varje gång jag tänkte på en misse skulle natten varit ljusare än dagen.

Användarvisningsbild
Lovan
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Lovan » lör 14 mar 2009, 16:46

Ladytala skrev:
Lovan skrev:Inga lufthål? :-k

Men det borde väl bli glipor mot locket? Och kattluckor är ju inte helt täta direkt. Samt varje gång katterna går in och ut borde väl luften bytas lite?

Jättefint byggt! Smälter verkligen in!

Ja de kanske räcker...
Bild

Användarvisningsbild
Catwoman5
Kompetent katt
Kompetent katt
Kontakt:

Inläggav Catwoman5 » sön 15 mar 2009, 13:32

URsnygg! Som komplement, så kunde du tipsa var du köper brudkistan! JAg har en sån själv som jag använder som linneskåp, den köpte jag på IKea för snart 40 år sedan. JA jag är gammal, 58 år......OCh det var den första egna möbel jag köpte!
Lillarnes, Esther, HeltidsEbbas och Mees personal

Användarvisningsbild
Merla
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Russin [CRX]
Kontakt:

Inläggav Merla » sön 15 mar 2009, 15:03

Skitsnygg!

Användarvisningsbild
skillybob
Superkatt
Superkatt
Katt: Sphynx

Inläggav skillybob » sön 15 mar 2009, 16:01

Vad bra det blev! Jag har gjort en liknande lösning med kattlucka fast själva luckan plockade jag bort, jag ville bara komma åt den snygga ramen :smile:
Här bor
PR S*Vintermånen´s Bald Buffalo Bill, Dexter
S*Vintermånen´s Chicago Nasty boy, Greven

rutinerad
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Master Chief & Peewee
Kontakt:

Inläggav rutinerad » mån 16 mar 2009, 02:27

Catwoman5 skrev:URsnygg! Som komplement, så kunde du tipsa var du köper brudkistan! JAg har en sån själv som jag använder som linneskåp, den köpte jag på IKea för snart 40 år sedan. JA jag är gammal, 58 år......OCh det var den första egna möbel jag köpte!

Vi köpte den i Bromma av en gammal, trevlig tant. Tror att det är lika bra att hon inte vet att vi skulle såga sönder den direkt :-). Hon hade dock lurat oss lite på måtten. Det mått som skulle vara höjden visade sig vara djupet, så kattlådan fick inte plats inuti om vi inte ville att katterna skulle krypa runt där inne. Därför sågade vi ut ett hål för lådan i botten, vilket visade sig vara en ännu bättre lösning än den vi hade tänkt oss från början.

Tack för de trevliga kommentarerna! Vi är väldigt nöjda med kattlådan, jämfört med hur det var i gamla lägenheten där det var kattsand över hela toalettgolvet.

Användarvisningsbild
Chaslene
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: (EXO)

Inläggav Chaslene » mån 16 mar 2009, 03:51

Snyggt! Bra jobbat! :hi5:

Memphis

Inläggav Memphis » mån 16 mar 2009, 08:56

va fint :rosor:

Användarvisningsbild
Juliette
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk Skogkatt & Oriental

Inläggav Juliette » mån 16 mar 2009, 09:04

Gud vad snyggt det vart fast du som har flera katter har ju troligen mera lådor än bara den där ska du bygga flera i denna lösning då? Iofs kanske lådan ser mindre ut i den stora lådan än den är
Tre katter & en apa

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » mån 16 mar 2009, 09:10

Alltid lika roligt att se hur påhittiga ni är. :hi5: Och vad "masskereringen" av kistan beträffar, hellre en kista som modifieras och kommer till användning än en som bara samlar damm. Fast det är klart, alla kistar skulle man kanske inte gå lös på på detta sätt.

En sak som jag funderat på är om man inte tenderar att glömma bort att rensa lådan när den är inbyggd och man inte ser lådan? Jag mockar vår Ikea-back varje gång jag själv går på toa. Skulle jag inte se lådan skulle jag nog "glömma" bort den... 8-[
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 13½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
Catwoman5
Kompetent katt
Kompetent katt
Kontakt:

Inläggav Catwoman5 » tis 17 mar 2009, 00:45

Sök på blocket på brudkista. Finns massor till billigt pris!
Lillarnes, Esther, HeltidsEbbas och Mees personal

Användarvisningsbild
m4dd3
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav m4dd3 » tis 17 mar 2009, 13:31

Nä, du kanske får förbereda herren där att göra en åt mig med!

Ja, det ska jag göra. :smile:

Som komplement, så kunde du tipsa var du köper brudkistan!

Ja, du ser vad min pojkvän (rutinerad) skrev. Vi hade letat både på blocket och på eniro. På blocket finns det många annonser om just brudkistor.

luckan plockade jag bort, jag ville bara komma åt den snygga ramen

Ja det är ju också en bra lösning. Vi ville inte heller ha bara en öppning utan en ram runt.

Gud vad snyggt det vart fast du som har flera katter har ju troligen mera lådor än bara den där ska du bygga flera i denna lösning då? Iofs kanske lådan ser mindre ut i den stora lådan än den är

Just nu har vi bara framme denna. Än så länge räcker det, men skulle vi behöva fler senare så känns det troligt att vi gör något liknande med den också.

En sak som jag funderat på är om man inte tenderar att glömma bort att rensa lådan när den är inbyggd och man inte ser lådan?

Vi har i alla fall inte gjort det. Gör man det varje dag vid samma tider så blir det ju en rutin.

Och än en gång, tack för alla snälla kommentarer! :grin:
BildBild

Återgå till "Allmänt kattprat!"