Dräktighetstecken

Vill du prata uppfödning, utställning och genetik? Isåfall är detta rätt ställe!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Lilja
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Huskatt & Sibirisk katt
Kontakt:

Dräktighetstecken

Inläggav Lilja » tor 07 mar 2019, 17:49

Har haft min hona på parning, imorgon är det 21 dagar sedan jag lämnade (hon var borta fredag-måndag). Ingen parning är sedd men hoppet är ju det sista som överger en och givetvis stirrar jag mig blind efter tecken. Hon äter som en häst sedan parningen (normalt sett kräsen) och har varit väldigt kelig och kontaktsökande. Men kollade idag och inga rosa och svullna tuttar. Är loppet kört...?
Förvisso 2 dagar kvar till 2:a parningsdag som jag beräknar BF på...men hur exakt kommer de rosa tissarna egentligen? Och kan de dyka upp från ena dagen till den andra eller sker det liksom en stegring...? Så länge sen jag hade kattungar hemma så jag minns inte. Blir föresten alla tuttar rosa eller vissa mer och andra inget/mindre...?
Bild

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Re: Dräktighetstecken

Inläggav satanica » tor 07 mar 2019, 19:32

Är det en förstföderska? Tycker alltid de har tydligast hallon. Det börjar ofta längst mellan bakbena först.
Bild

Användarvisningsbild
Lilja
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Huskatt & Sibirisk katt
Kontakt:

Re: Dräktighetstecken

Inläggav Lilja » tor 07 mar 2019, 19:45

Japp det blir första gången hon ska ha kattungar. Aha, börjar vid bakbenen alltså. Får kolla igen!
Bild

Återgå till "Avel, genetik, utställning och uppfödning"