Utställning - hårlöstparti

Vill du prata uppfödning, utställning och genetik? Isåfall är detta rätt ställe!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Naala92
Superkatt
Superkatt
Katt: Ocicater

Utställning - hårlöstparti

Inläggav Naala92 » mån 07 maj 2018, 10:46

Har en honkatt som började löpa efter miss av p-piller och blev biten i nacken av vår kastat hane. Tyvärr har detta blivit ett stort sår men läker fint. Hon är anmäld till utställning 19-20 maj. Hon kommer ha ett hårlöstparti men om det inte är sårigt längre, kan hon ställas? Att hon inte tar biv eller nom är jag helt med på men kan hon ta cac/cacib? Eller är det helt kört?
Bild
Bild
Min hemsida http://www.smallpaws.se" onclick="window.open(this.href);return false;
~Saknade Timon och Benjamin <3 ~

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Re: Utställning - hårlöstparti

Inläggav satanica » mån 07 maj 2018, 19:28

Naala92 skrev:Har en honkatt som började löpa efter miss av p-piller och blev biten i nacken av vår kastat hane. Tyvärr har detta blivit ett stort sår men läker fint. Hon är anmäld till utställning 19-20 maj. Hon kommer ha ett hårlöstparti men om det inte är sårigt längre, kan hon ställas? Att hon inte tar biv eller nom är jag helt med på men kan hon ta cac/cacib? Eller är det helt kört?

Jag tror inte det är några problem. Jag råka själv ställa en fertil katt som var lite rakad på magen och domaren reagerade inte på det iaf och han fick sitt Cert. Men det kanske beror på vilken domare man får.
Bild

Användarvisningsbild
Naala92
Superkatt
Superkatt
Katt: Ocicater

Re: Utställning - hårlöstparti

Inläggav Naala92 » mån 07 maj 2018, 21:37

Kanske beror på placering med, men då kanske hon inte blir stoppad i incheckningen i allafall :grin:
Bild
Bild
Min hemsida http://www.smallpaws.se" onclick="window.open(this.href);return false;
~Saknade Timon och Benjamin <3 ~

Återgå till "Avel, genetik, utställning och uppfödning"