Bär iväg på kattungarna

Vill du prata uppfödning, utställning och genetik? Isåfall är detta rätt ställe!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Marto-71
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Bär iväg på kattungarna

Inläggav Marto-71 » fre 13 apr 2018, 08:01

Hej!
Min ragdollflicka fick i måndags fyra bebisar. Hon fick byta bolåda efter födseln, som var i min säng. Efter två dagar hittar jag en av kattungarna i min garderob på golvet. Jag har en stor garderob med skjutdörrar och vi har svalt/kallt i rummet varpå detta inte är någon bra plats för ungarna. Hur länge håller honan på att skyddar kattungarna på detta sätt? jag envisas på att bära tillbaka dem då som sagt hennes val inte är lämpligt, det har nu hänt två gånger.

Tacksam för tips och ideer

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Re: Bär iväg på kattungarna

Inläggav satanica » fre 13 apr 2018, 11:24

Har man en envis hona får man anpassa sig efter henne eller mötas på vägen. Vars man har bolådan kan ju också påverka och även om kattungarna piper väldigt mycket.

Marto-71 skrev:Hej!
Min ragdollflicka fick i måndags fyra bebisar. Hon fick byta bolåda efter födseln, som var i min säng. Efter två dagar hittar jag en av kattungarna i min garderob på golvet. Jag har en stor garderob med skjutdörrar och vi har svalt/kallt i rummet varpå detta inte är någon bra plats för ungarna. Hur länge håller honan på att skyddar kattungarna på detta sätt? jag envisas på att bära tillbaka dem då som sagt hennes val inte är lämpligt, det har nu hänt två gånger.

Tacksam för tips och ideer
Bild

Återgå till "Avel, genetik, utställning och uppfödning"