Bengal Long Hair

Vill du prata uppfödning, utställning och genetik? Isåfall är detta rätt ställe!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Bengal Long Hair

Inläggav Kryddmamma » fre 04 aug 2017, 08:20

TICA har tydligen godkänt långhåriga bengaler som ras i år. Gissa om jag vill ha en sådan? Men jag kan ju inte ha en bengal, jag kan inte hantera en sådan vilding. Ååååh... Livet är orättvist.

Användarvisningsbild
perkele
Moderator
Moderator

Re: Bengal Long Hair

Inläggav perkele » fre 04 aug 2017, 10:45

Jösses vad fina de är! :trance: Bengaler är snygga, men jag gillar långhårigt. :grin:
The thing about fairy tales is... there's always some truth in them.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » fre 04 aug 2017, 11:13

Finns fåtalet eller i alla fall minst en i Sverige. Bengaler är underbara men långhår torde nog innebära lite mer pälsvård 8-[ Nä, inget för min del som anser att Prickisarnas nivå på pälsvård är perfekt dvs klappar och att de får en egen handduk när de haft vattenlek i duschen :-D
Bild

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Inläggav satanica » fre 04 aug 2017, 21:11

Det finns några långhåriga bengaler i sverige som är svenskfödda. De är gudomligt vackra <3
Bild

Användarvisningsbild
Lavine
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Lavine » fre 04 aug 2017, 21:31

Åh, en långhårig "snö"bengal... :wub:

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Kryddmamma » fre 04 aug 2017, 23:01

Jag måste vinna lotto så jag kan ha tid och ork för ett par virvelvindar till katter... Några långhåriga bengaler, ett par Somali, fler Maine coon, långhåriga britter, ragdolls... (ser vi ett tema ännu?)

Användarvisningsbild
Monica
Katt Tant
Katt Tant
Katt: Cornish Rex & La Perm
Kontakt:

Inläggav Monica » sön 06 aug 2017, 12:28

Kryddmamma skrev:Jag måste vinna lotto så jag kan ha tid och ork för ett par virvelvindar till katter... Några långhåriga bengaler, ett par Somali, fler Maine coon, långhåriga britter, ragdolls... (ser vi ett tema ännu?)

Du glömde en lång hårig La Perm :grin:
Bild
♥Alla katter har ett livsvärde men inte alla har ett avelsvärde.♥.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » sön 06 aug 2017, 13:10

Kryddmamma skrev:Jag måste vinna lotto så jag kan ha tid och ork för ett par virvelvindar till katter... Några långhåriga bengaler, ett par Somali, fler Maine coon, långhåriga britter, ragdolls... (ser vi ett tema ännu?)

Åh ett par birmor såklart.

Användarvisningsbild
angelicasamuelsson
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Bengal & Bondkatt

Inläggav angelicasamuelsson » sön 06 aug 2017, 17:06

[quote="Kryddmamma"]TICA har tydligen godkänt långhåriga bengaler som ras i år. Gissa om jag vill ha en sådan? Men jag kan ju inte ha en bengal, jag kan inte hantera en sådan vilding. Ååååh... Livet är orättvist.[/q

Köp en :D Min bengal är lika mycket aktiv som trött. Haha. Alltså hon lyfter inte tassen i onödan. Dock pratar hon ibland :) Dem är inte alls så vilda som dem ser ut :)
angelica

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » sön 06 aug 2017, 19:58

angelicasamuelsson skrev:
Kryddmamma skrev:TICA har tydligen godkänt långhåriga bengaler som ras i år. Gissa om jag vill ha en sådan? Men jag kan ju inte ha en bengal, jag kan inte hantera en sådan vilding. Ååååh... Livet är orättvist.[/q

Köp en :D Min bengal är lika mycket aktiv som trött. Haha. Alltså hon lyfter inte tassen i onödan. Dock pratar hon ibland :) Dem är inte alls så vilda som dem ser ut :)

Eller så får man min variant av bengal dvs fullt ös medvetslös helst dygnet runt :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Kryddmamma » sön 06 aug 2017, 23:55

Yrhättans skrev:Åh ett par birmor såklart.
Yes!
Monica skrev:Du glömde en lång hårig La Perm :grin:
Det också!
Jag ska kanske bli en katt-Noa, ha två av varje sort?

angelicasamuelsson skrev:
Kryddmamma skrev:TICA har tydligen godkänt långhåriga bengaler som ras i år. Gissa om jag vill ha en sådan? Men jag kan ju inte ha en bengal, jag kan inte hantera en sådan vilding. Ååååh... Livet är orättvist.

Nog för att bengaler är något av det vackraste jag vet, men stora delen av charmen är just att de är katter med rea-motor.
Nej, jag vill inte skaffa mig en katt som jag inte tror att jag kommer kunna ge tillräckligt med stimulans. Mina ktter kör döds-race kanske en gång om dagen, om det var den farten på dem flera timmar varje dag hade jag inte orkat med, och katterna hade fått lida av att inte få sina behov tillfredställda.

Återgå till "Avel, genetik, utställning och uppfödning"