Inpackning Norsk Skogkatt (Dalälvskattens uts.)

Vill du prata uppfödning, utställning och genetik? Isåfall är detta rätt ställe!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Aragorn
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inpackning Norsk Skogkatt (Dalälvskattens uts.)

Inläggav Aragorn » lör 17 sep 2016, 22:05

Hej,

Nu är det snart dags för Dalälvskattens utställning. Nån mer som ska dit? Jag ska ställa ut min NFO och min MCO.
Till min Maine Coon har jag hittat en jättebra inpackning men till skogisen har jag gått bet. Är det nån snäll själ här inne som kan tipsa mig om en bra inpackning? Tack :-)

Användarvisningsbild
Trashkitten
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: Huskatt, ragdoll, norsk skogkatt
Kontakt:

Re: Inpackning Norsk Skogkatt (Dalälvskattens uts.)

Inläggav Trashkitten » mån 19 sep 2016, 14:47

Det beror på lite vad du vill ha ut av den :) Jag använde Biogroom super cream till min skogis förut. Den gjorde inte särskilt mycket för strävheten i pälsen, men jag tyckte att pälsen kändes mer välmående och återfuktad (i brist på bättre ord).

Aragorn
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Aragorn » tor 22 sep 2016, 21:23

Tack för svar. Jag har den inpackningen till min MCO, men där vill man ju åt en mer silkig päls.. Och till det funkade den galant. Jag vill ju behålla strävheten på skogisen. Kanske får hoppa över inpackningen helt enkelt. Schampoo och balsam har jag i af som jag är nöjd med, så det kanske räcker? ;-)

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » tor 22 sep 2016, 22:32

Aragorn skrev:Tack för svar. Jag har den inpackningen till min MCO, men där vill man ju åt en mer silkig päls.. Och till det funkade den galant. Jag vill ju behålla strävheten på skogisen. Kanske får hoppa över inpackningen helt enkelt. Schampoo och balsam har jag i af som jag är nöjd med, så det kanske räcker? ;-)

Jag har visserligen birma men om jag vill åt inpackning utan att ge mer silkighet så tar jag inpackning och sedan enbart schampo skölja lite slarvigt och sen schampo igen. Efter det skölja tills vattendropparna studsar av pälsen som regn på en nyvaxad bil.

Användarvisningsbild
Trashkitten
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: Huskatt, ragdoll, norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Trashkitten » lör 24 sep 2016, 14:28

Aragorn skrev:Tack för svar. Jag har den inpackningen till min MCO, men där vill man ju åt en mer silkig päls.. Och till det funkade den galant. Jag vill ju behålla strävheten på skogisen. Kanske får hoppa över inpackningen helt enkelt. Schampoo och balsam har jag i af som jag är nöjd med, så det kanske räcker? ;-)

Jo, jag har använt den ihop med silkesdroppar för att få en silkig päls på min ragdoll. På skogisen hade jag den dock för att få lite mer stuns och liv i pälsen. Jag hade i den kortare än vad jag har på ragdollen (typ tio minuter) och gjorde ett bad med inpackning veckan innan det riktiga utställningsbadet. Pälsen blev inte silkigare än vanligt :-)

Återgå till "Avel, genetik, utställning och uppfödning"