Infångning av bortsprungen katt!

Här kan kattföreningar/hem/stödhem annonsera om akuta fall där ett hem måste hittas snarast. Här hör också alla trådar om bortsprungna och upphittade katter hemma.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Kattmamman_Lindha
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Huskatter

Infångning av bortsprungen katt!

Inläggav Kattmamman_Lindha » mån 19 jul 2021, 18:55

MumsMums5.jpg
MumsMums5.jpg (52.01 KiB) Visad 1493 gånger
Hej! Jag e en erfaren "katt-fångare" sen många många år tillbaka....Men pga min mans bortgång och att min pappa blev mördad så la jag allt det på is.... Men en gammal vän som jag fångade katter med för 10 år sen hörde av sig om en liten rackare här i Malmö som hade rymt över en innätad balkong.
Jag har varit där flera nätter i rad, lokaliserat honom inom 5-15 min varje gång, en man i hyreshuset håller koll o filmar o noterar när han brukar komma ut mot kvällen o röra sig..... Ägaren som bor 15 mil enkel resa till Malmö e helt förstörd o kan såklart inte köra 30 mil dagligen... Asså det känns som om jag har testat ALLT....har aldrig haft en katt som gäckat både mig o min väninna som oxå e väldigt erfaren fångare....
TAR TACKSAMT EMOT TIPS & RÅD!!!!

///Mvh Lindha Gerling i Malmö
[i]Lindha Gerling[/i]

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Infångning av bortsprungen katt!

Inläggav Yrhättans » ons 21 jul 2021, 16:46

Kattmamman_Lindha skrev:MumsMums5.jpgHej! Jag e en erfaren "katt-fångare" sen många många år tillbaka....Men pga min mans bortgång och att min pappa blev mördad så la jag allt det på is.... Men en gammal vän som jag fångade katter med för 10 år sen hörde av sig om en liten rackare här i Malmö som hade rymt över en innätad balkong.
Jag har varit där flera nätter i rad, lokaliserat honom inom 5-15 min varje gång, en man i hyreshuset håller koll o filmar o noterar när han brukar komma ut mot kvällen o röra sig..... Ägaren som bor 15 mil enkel resa till Malmö e helt förstörd o kan såklart inte köra 30 mil dagligen... Asså det känns som om jag har testat ALLT....har aldrig haft en katt som gäckat både mig o min väninna som oxå e väldigt erfaren fångare....
TAR TACKSAMT EMOT TIPS & RÅD!!!!

///Mvh Lindha Gerling i Malmö

Tyvärr har jag nog inget råd att ge eftersom du är erfaren, förmodar du/ni redan har lånat kattfälla som hjälp att fånga in den lilla rymlingen? Hoppas ni snart lyckas så katten får komma hem igen.

Återgå till "Hittekattsakuten"