Sliter och drar i ”kroppsstrumpan”

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Cima
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Sally och Bea

Sliter och drar i ”kroppsstrumpan”

Inläggav Cima » sön 21 mar 2021, 14:33

Lillan fick på sig en ”kroppsstrumpa” efter kastreringen i torsdags och nu när hon har piggnat till - oj vad hon är besatt av att slicka bort den! Om hon inte sover eller äter så sliter hon och drar i ”baddräkten” som börjar fluffa och fransa vid alla kanterna. Nästan så att man blir orolig för kattens tunga och att hon ev. får i sig trådarna. ”Kroppsstrumpan” har ju ett syfte, att katten inte slickar sönder såret, och den ska vara på till nästa torsdag, men hur avleder jag henne från att slicka och dra i eländet? Leka får vi inte göra än. Det enda sättet är att ha henne i knät och klappa och trösta och se till att hon inte sliter och drar.
Bilagor
F23F4A58-CA2E-4414-A470-30308233E171.jpeg
F23F4A58-CA2E-4414-A470-30308233E171.jpeg (290.55 KiB) Visad 426 gånger

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Sliter och drar i ”kroppsstrumpan”

Inläggav Yrhättans » sön 21 mar 2021, 19:59

Cima skrev:Lillan fick på sig en ”kroppsstrumpa” efter kastreringen i torsdags och nu när hon har piggnat till - oj vad hon är besatt av att slicka bort den! Om hon inte sover eller äter så sliter hon och drar i ”baddräkten” som börjar fluffa och fransa vid alla kanterna. Nästan så att man blir orolig för kattens tunga och att hon ev. får i sig trådarna. ”Kroppsstrumpan” har ju ett syfte, att katten inte slickar sönder såret, och den ska vara på till nästa torsdag, men hur avleder jag henne från att slicka och dra i eländet? Leka får vi inte göra än. Det enda sättet är att ha henne i knät och klappa och trösta och se till att hon inte sliter och drar.

Jag köpte body hos veterinären till mina. Jag tog av den några timmar per dag och passade på att tvätta den. Torkade med hårfön. På det sättet tog vi oss igenom veckan.
Skickar länk från kattstatus med olika tips
https://kattstatus.se/sida26.html

ApanAnn
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » sön 21 mar 2021, 21:20

Katten i rosa velourtrosor var ju extra snygg :grin:

Cima
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Sally och Bea

Inläggav Cima » mån 22 mar 2021, 11:44

Tack! Ja, en sån där mormorstrosa vore nog nåt!

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"