Haltande katt

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Emilhedlund12
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Huskatt

Haltande katt

Inläggav Emilhedlund12 » tis 19 maj 2020, 22:03

Hej!
Min katt kom hem igår och haltade lite lätt på vänster framben, tänkte inte så mycket på det, hon verkade inte speciellt brydd. Jag gick och la mig i sängen för att sova och hon kom senare och la sig bredvid mig i vanlig ordning. När jag vaknade var hon borta, jag åkte till jobbet och när jag kom hem syntes hon inte heller till. Nu i kväll kom hon hem hoppandes på 3 ben. Jag har undersökt henne litegrann, man kan inte se något avvikande, inga sår, inga svullnader men däremot reagerar hon när man rör i hennes ”fotled” eller vad man ska kalla det. Tror ni det är någon fara? Har någon vart med om något liknande?
Väl mött!

Emilhedlund12
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Huskatt

Re: Haltande katt

Inläggav Emilhedlund12 » tis 19 maj 2020, 22:09

Hon har just fyllt 1 år, och är en huskatt om det har någon betydelse.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » ons 20 maj 2020, 06:24

Emilhedlund12 skrev:Hej!
Min katt kom hem igår och haltade lite lätt på vänster framben, tänkte inte så mycket på det, hon verkade inte speciellt brydd. Jag gick och la mig i sängen för att sova och hon kom senare och la sig bredvid mig i vanlig ordning. När jag vaknade var hon borta, jag åkte till jobbet och när jag kom hem syntes hon inte heller till. Nu i kväll kom hon hem hoppandes på 3 ben. Jag har undersökt henne litegrann, man kan inte se något avvikande, inga sår, inga svullnader men däremot reagerar hon när man rör i hennes ”fotled” eller vad man ska kalla det. Tror ni det är någon fara? Har någon vart med om något liknande?
Väl mött!

Bing veterinär på en gång. Det kan vara ett litet ben i tassen som gått av, katter visar inte smärta jättetydligt alla gånger.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » ons 20 maj 2020, 14:46

Tycker också att du måste kontakta vet. det har ju uppenbarligen inte blivit bättre av sig själv. Hoppas det går bra.

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"