Min katt får konstiga attacker

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Viljeblomman
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Min katt får konstiga attacker

Inläggav Viljeblomman » lör 16 maj 2020, 21:11

Har min katt fått partiell epilepsi??
Historien är följande: för två år sedan var vi iväg på semester i mars i en vecka. Vår katt var då ute under denna tid. När vi sedan kom hem och efter ett par timmar när vår älskade katt låg och sov, så plötsligt så sätter hon sig upp och skäcker med munnen och pupillerna är vidgade och det rinner saliv. Ihållande i ca 15-20 sekunder. Detta händer en gång om dagen när hon ligger och sover. Efter ett par veckor ebbar det ut och efter några veckor så är det borta. Tills nu, två år senare så kommer det plötsligt tillbaka. Kan tillägga att vi var hos veterinären och de kunde ingenting hitta. Efter dessa attacker blir hon väldigt kelen och pratar mycket. Vad kan detta vara?? Efter de senaste attackerna så har hon kissat ner sig. Och hon uppträder väldigt oroligt, går och tittar överallt och är väldigt känslig för ljud.

Användarvisningsbild
Weaxzezz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: huskatt

Re: Min katt får konstiga attacker

Inläggav Weaxzezz » sön 17 maj 2020, 18:25

Filma attackerna och visa film för veterinären.

Det finns olika typer av hypertension/nervstörningar hos katt som inte är epilepsi. Min katt misstänktes för det. Är hon känslig för beröring på något speciellt ställe?

Kan också vara psykologiskt/beteende. Det som talar emot det är väl att hon kissar ner sig. Är veterinären ovillig att undersöka fler möjligheter till orsak hade jag gått till någon annan, gärna någon med extra kunskap om just katter.

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"