Fästinguvud sitter kvar

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Weaxzezz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: huskatt

Fästinguvud sitter kvar

Inläggav Weaxzezz » tor 02 apr 2020, 22:43

Hittade nu ANDRA fästingen för året (trots fästingmedel på). Blir nog ett kul år det här. Jävla klimatförändringar :swear:

Aja, nog med beklaganden. Försökte ta bort den men katten ryckte runt hela tiden så huvudet sitter kvar. Får inte tag i det med pincett eller fästingplockare. Vad ska jag göra?

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Fästinguvud sitter kvar

Inläggav Yrhättans » fre 03 apr 2020, 13:12

Weaxzezz skrev:Hittade nu ANDRA fästingen för året (trots fästingmedel på). Blir nog ett kul år det här. Jävla klimatförändringar :swear:

Aja, nog med beklaganden. Försökte ta bort den men katten ryckte runt hela tiden så huvudet sitter kvar. Får inte tag i det med pincett eller fästingplockare. Vad ska jag göra?

Håll bara koll, det brukar stötas ut efter någon dag. Du kan tvätta med lite alsolsprit och hålla koll. Det är ingen större infektionsrisk för att inte allt är borta.

Användarvisningsbild
Weaxzezz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: huskatt

Re: Fästinguvud sitter kvar

Inläggav Weaxzezz » fre 03 apr 2020, 15:37

Yrhättans skrev:
Weaxzezz skrev:Hittade nu ANDRA fästingen för året (trots fästingmedel på). Blir nog ett kul år det här. Jävla klimatförändringar :swear:

Håll bara koll, det brukar stötas ut efter någon dag. Du kan tvätta med lite alsolsprit och hålla koll. Det är ingen större infektionsrisk för att inte allt är borta.

Ah, skönt. Har blivit så intutad att absolut allt måste bort annars DÖR du :smile:

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"