Naturligt foder för urinstenskatt

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Maddei
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Naturligt foder för urinstenskatt

Inläggav Maddei » tis 12 nov 2019, 11:26

Halloj!
I samband med OP av urinsten hos min älskade kisse blev hon såklart satt på foder mot urinsten.
Då hon efter OP roat sig med att klia av sig pälsen och vi har uteslutit hudsjukdomar och nya stenar så blev hon satt på ångestdämpande medicin i feb. Först nu börjar pälsen se någelunda ut men jag misstänker endå nån form av foderallergi, nått vet inte håller med om så jag får ingen hjälp där.
Så kort och gott, hjälp mig välja ett så naturligt foder som möjligt men som endå hjälper till att hålla stenarna stången!
Var in i djurbutiken och berättade om mina kriterier, hon föreslog pure natural adult salmon så jag köpte en liten påse. Men nu när jag läser på hittar jag inte nånstans att den motverkar stenar. :pfft:
Kattmamma till Fläcken 13år och utflyttade Poopie 12år :angelic:
Änglakatten Lisa 2006-2008. Älskad och alltid saknad :heart:

kebabbert
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Re: Naturligt foder för urinstenskatt

Inläggav kebabbert » tis 12 nov 2019, 17:43

Här finns en text om foder mot urinsten, dvs struvitsten. Läs urinstens artikeln för tips?
https://allergisten.blogg.se/
Kompis med Freaky_Catgirl + Michaela!!!!
Naquita + Morgan är mina idoler.
Min älskade lilla randiga flicka, fröken Pixel, leker vid regnbågsbron sedan Mån 4 sept 2006 tillsammans med älskade randiga fröken Fjolla och älskade lilla kolsvarta hemlösa fröken Amanda. Och nu även mitt hjärta Frasse, sedan Ons 3 okt 2007.
Producerade kattungar - Adopterade hemlösingar = +2

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"