Försäkring till kattunge?

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Beckilly
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Ragdoll/Norskskogskatt

Försäkring till kattunge?

Inläggav Beckilly » fre 01 nov 2019, 20:14

Hej!

Först och främst vill jag bara säga att jag är ny på detta forum.

Jo, jag och min sambo köpte våran egna första kattunge för drygt 2 veckor sedan, hon är ungefär 14 veckor nu. Och jag är otroligt rädd om detta lilla knytet!
Vi skulle behöva er hjälp när det kommer till försäkring till katter då vi haft problem att hitta en rimlig försäkring som täcker så mycket som möjligt. Jag själv är relativt ny på försäkrings fronten helt så ni får gärna ge så mycket tips som ni bara kan!

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Re: Försäkring till kattunge?

Inläggav Starwatcher » lör 02 nov 2019, 09:27

Har Agrias stora försäkring som täcker upp till 120000kr/år samt tilläggsförsäkringen för tänder som täcker tandsjukdomen forl/TR.

Har tyvärr behövt försäkring för båda mina katter och Agria har ersatt utan problem.
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » mån 04 nov 2019, 15:02

Försäkringar är lite av en djungel och kostnaderna beror på flera faktorier t.ex. ålder och ras på katten.

Eftersom ni har en liten kattunge så skulle jag ringa runt till de olika försäkrningsbolagen och jämföra kostnader och vad de täcker både nu då kissen är liten och vad som händer då den blir äldre. FORL som Starwatcher var inne på är en vanlig sjukdom som inte alla försäkringsbolag täcker och det kan även se olika ut vid olycksfall, sämre skydd då katten blir äldre m.m.

Vi har en katt försäkrad i Agria och en i If.

Finns fler olika jämförelsesidor på nätet också om du inte vill ringa runt själv, t.ex. https://www.kattförsäkring.nu/

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » mån 04 nov 2019, 22:07

Kolla så försäkringen täcker dyra undersökningar och behandlingar som ex MR-undersökning och radiojodbehandling. Bra att ha när katten blir äldre. 30000kr låter kanske mkt men har man otur kan ett dygns vård kosta över 10000kr så välj ett så högt belopp som möjligt.
Bild

Beckilly
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Beckilly » mån 11 nov 2019, 01:15

Starwatcher skrev:Har Agrias stora försäkring som täcker upp till 120000kr/år samt tilläggsförsäkringen för tänder som täcker tandsjukdomen forl/TR.

Har tyvärr behövt försäkring för båda mina katter och Agria har ersatt utan problem.

Ska definitivt kolla upp om Agria, tack för tipset!

Beckilly
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Beckilly » mån 11 nov 2019, 01:18

Aziz skrev:Försäkringar är lite av en djungel och kostnaderna beror på flera faktorier t.ex. ålder och ras på katten.

Eftersom ni har en liten kattunge så skulle jag ringa runt till de olika försäkrningsbolagen och jämföra kostnader och vad de täcker både nu då kissen är liten och vad som händer då den blir äldre. FORL som Starwatcher var inne på är en vanlig sjukdom som inte alla försäkringsbolag täcker och det kan även se olika ut vid olycksfall, sämre skydd då katten blir äldre m.m.

Vi har en katt försäkrad i Agria och en i If.

Finns fler olika jämförelsesidor på nätet också om du inte vill ringa runt själv, t.ex. https://www.kattförsäkring.nu/

Okej, ja det bästa är då kanske att ringa och kolla med olika försäkringsbolag vad just vår katt kan ha för fördelar på osv.
Ska även kolla upp hemsidan!
Tack så hemskt mycket för tipsen!

Beckilly
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Beckilly » mån 11 nov 2019, 01:20

Starwatcher skrev:Kolla så försäkringen täcker dyra undersökningar och behandlingar som ex MR-undersökning och radiojodbehandling. Bra att ha när katten blir äldre. 30000kr låter kanske mkt men har man otur kan ett dygns vård kosta över 10000kr så välj ett så högt belopp som möjligt.

Ska kolla på detta, jag är inte jätte påläst om allt detta va katter kan råka ut för så då kanske även bolagen kan berätta mer om undersökningar och allt annat. Tack ännu en gång för hjälpen!

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"