Kastrerad katthona som inte går att hålla lugn!

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
CasperGreta
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Casper, Greta, Norska skogkatter
Kontakt:

Kastrerad katthona som inte går att hålla lugn!

Inläggav CasperGreta » tis 03 sep 2019, 08:58

Hej!

Greta, vår sex månaders Skogis, blev kastrerad för fyra dagar sedan. Hon har två små stick på buken sydda med sutur som ska vara kvar. Allt ser fint ut redan sedan hon kom hem. Vårt ”problem” är att hon hela tiden betett sig som om inget hänt och hon håller lika full fart som alltid, är omöjlig att hålla lugn, tratt och vila kan vi glömma... Jag känner mig som världens sämsta matte, och håller vakt men ändå...

Har ni haft liknande problem och erfarenheter?

Tina

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Re: Kastrerad katthona som inte går att hålla lugn!

Inläggav satanica » tis 03 sep 2019, 16:28

Ingen av mina honor har haft tratt, bodyn sätt väl på max ett dygn. Ingen rörde såret och de var full fart som vanligt..
Bild

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Re: Kastrerad katthona som inte går att hålla lugn!

Inläggav Lurvpöse » tis 10 sep 2019, 09:47

Så länge såret ser fint ut och de inte är överdrivet intresserade av att tvätta det så brukar det inte vara någon fara. Body har funkat bättre än tratt men mina katter har också bara behövt den ett dygn eller så.

Min ena fick någon slags snedtändning efter kasteringen. Veterinären sa att katter brukar vara lite trötta och eländiga efteråt, men hon var helt sjövild när hon kom hem. Vi fick stänga in henne i sovrummet några timmar för hon ville sprinta, klättra och leva om... tror inte att det är någon större fara för såret, men var mer orolig för att motorik och reaktioner inte skulle funka helt p g a narkosen.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"