Fortiflora - biverkningar?

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Smattris
Professionell katt
Professionell katt

Fortiflora - biverkningar?

Inläggav Smattris » lör 27 jul 2019, 22:27

Hej på er alla
Jag har köpt Fortiflora som en av våra katter ska få som komplement till sin mat.
Min undran är: Är det någon här som märkt av några biverkningar?

För övrigt kan jag berätta att katten som ska äta detta var väldigt skeptisk till detta till en början, maten doftade annorlunda gissar jag. Men sedan verkade han tycka det var ok, och äter det ändå.
Den andra katten som kanske inte behöver det blev som "galen" när hon fick vittring på det. Hon smaskar i sig detta och älskar det!

Så, den enda '"biverkning" jag stött på hittills är aptitökning hos hon som kanske inte behöver tillskottet.
Men har någon stött på några andra biverkningar, eller har allt fungerat bra?
Jag och min man bor i ett hus hemma hos två härliga abessinier som är födda 2008 (hane) och 2009 (hona).

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Fortiflora - biverkningar?

Inläggav Yrhättans » lör 27 jul 2019, 23:21

Har gett det ibland och den enda "biverkan" jag märkt är ökad aptit från början (vilket är bra för mina kräsna). Annars inget.

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Inläggav Lurvpöse » lör 27 jul 2019, 23:56

Det smakar typ lever vilket katterna verkar älska. Jag har koll på detta eftersom jag råkat smaka... lyckades spilla lite på diskbänken, glömde bort det och sedan tänkte typ "varför ligger det oboypulver här?" :sick: 8-[

Men det är ju sådant som boostar tarmfloran så det är inte farligt om den andra katten får i sig det, vet att jag frågat veterinären om det tidigare.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Användarvisningsbild
Smattris
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav Smattris » sön 28 jul 2019, 18:40

Hej och tack för era svar :rosor:

Jag har inte sett några andra trådar eller websidor som talar på att biverkningar förekommer. Men ville bara göra en extrakoll här på forumet.
Då får båda kissarna äta detta.

Lurvpöse skrev:Det smakar typ lever vilket katterna verkar älska. Jag har koll på detta eftersom jag råkat smaka... lyckades spilla lite på diskbänken, glömde bort det och sedan tänkte typ "varför ligger det oboypulver här?" :sick: 8-[

Men det är ju sådant som boostar tarmfloran så det är inte farligt om den andra katten får i sig det, vet att jag frågat veterinären om det tidigare.

:smile: Kan tänka mig hur du reagerade när du trodde du skulle äta Oboy-pulver och det smakade något helt annat :smile:
Jag och min man bor i ett hus hemma hos två härliga abessinier som är födda 2008 (hane) och 2009 (hona).

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"