Bråk mellan mina katter

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
MickelMan
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Bonnakatt, Birma

Bråk mellan mina katter

Inläggav MickelMan » lör 29 jun 2019, 10:41

Har två stycken katter, de båda är honor på ca 6,5 respektive 14 år och har bott tillsammans i 6 års tid och det har fungerat utan problem.
Katten på 6,5 år är en raskatt och min andra på 14 år är en bondkatt.

Nu det senaste så har de börjat att ryka ihop väldigt ofta, det är honan på 6,5 år som flyger på den äldre katten vilket inte är acceptabelt. Jag vill helst inte göra mig av med någon av katterna men blir det inte bättre så får honan på 6,5 år flytta härifrån.

Tilläggas kan är att ingen utav de är kastrerade och frågan är om det skulle fungera att kastrera honan på 6,5 år då det kan handla om revir.
Har även planer på att köpa mig ett sommarställe där honan på 6,5 år skulle kunna på men det fungerar i princip bara på sommaren, om nu stugan inte är isolerad vill säga, vi skall kolla upp detta.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Re: Bråk mellan mina katter

Inläggav Starwatcher » lör 29 jun 2019, 11:40

Börja med att kolla upp båda hos veterinär. Sjukdom hos ngn av katterna kan leda till bråk.
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Bråk mellan mina katter

Inläggav Aziz » lör 29 jun 2019, 12:21

Tycker också att du bör ta båda till vet och göra hälsokontroll och kastrering om inte vet bedömer något annat.

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"