Vällingmystik

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Vällingmystik

Inläggav sugarcane » tor 14 mar 2019, 18:35

Jag fick plötsligt ett sug efter pulvervälling, och gjorde den högst oväntade (och spännande) upptäckten att Kajsa Kavat är en vällingjunkie. :shock: Hon kan ligga och sova sött i ett annat rum, gör jag i ordning en balja välling och sätter mig i favoritfåtöljen dröjer det inte många minuter förrän jag har kisse svassande i knät som kastar lystna blickar på vällingmuggen.

Vi snackar kisse som bara äter spannmålsfri blötmat och barf, inte är ett dugg intresserad av torrisar, inte går igång på grädde och dyl. och som aldrig brukar uppvakta mig när jag äter. Men välling - det är finfina grejer. Jag fattar nada, men det måste ju vara doften som triggar henne? :-k Häller jag lite välling på ett fat slickas den upp till sista droppen.

Har inga planer på kostbyte (och nu är paketet slut och jag har fullt vällingkvoten för det närmsta decenniet) - men onekligen ett kul mysterium.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Re: Vällingmystik

Inläggav Starwatcher » fre 15 mar 2019, 08:32

sugarcane skrev:Jag fick plötsligt ett sug efter pulvervälling, och gjorde den högst oväntade (och spännande) upptäckten att Kajsa Kavat är en vällingjunkie. :shock: Hon kan ligga och sova sött i ett annat rum, gör jag i ordning en balja välling och sätter mig i favoritfåtöljen dröjer det inte många minuter förrän jag har kisse svassande i knät som kastar lystna blickar på vällingmuggen.

Vi snackar kisse som bara äter spannmålsfri blötmat och barf, inte är ett dugg intresserad av torrisar, inte går igång på grädde och dyl. och som aldrig brukar uppvakta mig när jag äter. Men välling - det är finfina grejer. Jag fattar nada, men det måste ju vara doften som triggar henne? :-k Häller jag lite välling på ett fat slickas den upp till sista droppen.

Har inga planer på kostbyte (och nu är paketet slut och jag har fullt vällingkvoten för det närmsta decenniet) - men onekligen ett kul mysterium.

Hon nappades inte som liten? Om inte är det ett stort mysterium!!
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Re: Vällingmystik

Inläggav sugarcane » sön 28 apr 2019, 11:00

Starwatcher skrev:Hon nappades inte som liten? Om inte är det ett stort mysterium!!

Det vet jag tyvärr inte, kisse kommer från Kattakuten och räddades av dem undan ond bråd död. Vällingpaketet är slut, så nu är mina förhavanden vid matbordet totalt ointressanta igen. :smile:
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"