Min Zero är så kräsen...

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Mulla
Kattracka
Kattracka
Katt: 2 Huskatter

Min Zero är så kräsen...

Inläggav Mulla » ons 06 feb 2019, 18:20

Zero, till höger...

Bild

Han är så kräsen när det gäller blötfoder... Milou, till vänster äter det mesta. Men jag brukar köpa denna;

Bild

Oxe och kyckling äter Zero för det mesta, men nästan aldrig tonfisk eller lax. Då går han o småsniffar på maten o går sen iväg... :-( Jag vill ha tips på mat, gärna som finns på ICA Supermarket. Kom nyss på att jag tror det finns påsar styckvis. En gång köpte jag Whiskas, o det åt han inte alls av, Milou tyckte dock om det.

Man blir ju lite ledsen när man ropar på kisarna att det är mat o sen tycker han inte om det!

Han äter ju torrfodret, så han svälter ju inte, men jag vill ändå att de ska tycka om maten! Har provat Sheba också, det tyckte han heller inte om...

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Re: Min Zero är så kräsen...

Inläggav Starwatcher » ons 06 feb 2019, 19:40

Har du provat Mjau påsarna?
Bild

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » ons 06 feb 2019, 23:16

Har du testat varianter i sås istället för gelé? Har en katt här hemma som totalvägrar allt vad gelé heter (nåja, ska inte försöka påstå att han gillar allting i sås, men det finns åtminstone några har äter)

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Inläggav satanica » tor 07 feb 2019, 01:42

Mina kissar tycker mer om sås än gel så det kanske är samma för din kräsna katt?
Det finns ju lite mer att välja på i en djuraffär eller i näthandel men man kan ju testköpa enskilda påsar i sås i matbutiken och se om de slinker ner. Latz finns även med sås iaf.
Bild

Användarvisningsbild
Rosino
Überkatt
Überkatt
Katt: RAG & NFO
Kontakt:

Inläggav Rosino » tor 07 feb 2019, 11:20

Mulla skrev:Oxe och kyckling äter Zero för det mesta, men nästan aldrig tonfisk eller lax. Då går han o småsniffar på maten o går sen iväg... :-(

Det finns ju förpackningar av "as good as it looks" som har bara köttvarianter, duger inte de? Det är väl nöt, kyckling, lamm och kanin om jag minns rätt.

Kräsna katter är inget ovanligt - inte för att det är nån tröst. Jag har två stycken som jag har varit tvungen att tvångsmata eftersom de vägrat all blötmat och inte får äta torrfoder.
Ett hus utan katt är inget hem.
Bild

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » fre 08 feb 2019, 10:14

Rosino skrev:
Mulla skrev:Oxe och kyckling äter Zero för det mesta, men nästan aldrig tonfisk eller lax. Då går han o småsniffar på maten o går sen iväg... :-(

Det finns ju förpackningar av "as good as it looks" som har bara köttvarianter, duger inte de? Det är väl nöt, kyckling, lamm och kanin om jag minns rätt.

Kräsna katter är inget ovanligt - inte för att det är nån tröst. Jag har två stycken som jag har varit tvungen att tvångsmata eftersom de vägrat all blötmat och inte får äta torrfoder.

Nöt, kyckling, lamm och anka är det i dem. Det går säkert att fråga ICAhandlaren om de kan ta in den varianten också.

Användarvisningsbild
tjjo
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: NEM
Kontakt:

Inläggav tjjo » sön 10 feb 2019, 18:44

om jag köper i sås eller gele, så slickar mina av det det blöta och lämnar bitarna.
Har hittat en variant som funkar; Pure natural, med Pork, är favoriten, men de andra smakerna funkar också. Konsistensen blir lite mer köttfärsaktig.
Sen är det största favoriten Canagan med tonfisk och räkor. Den finns även med kyckling, där ser kycklingen ut som strimlad kyckling.
Bild

Användarvisningsbild
Mulla
Kattracka
Kattracka
Katt: 2 Huskatter

Inläggav Mulla » tor 14 feb 2019, 18:29

Rosino skrev:

Jo, det var bättre tycker Zero!

Köpte den, o kyckling, oxe och kanin tycker han om, ska prova lamm imorgon! :-D

Användarvisningsbild
Rosino
Überkatt
Überkatt
Katt: RAG & NFO
Kontakt:

Inläggav Rosino » tor 14 feb 2019, 19:11

Mulla skrev:
Rosino skrev:

Jo, det var bättre tycker Zero!

Köpte den, o kyckling, oxe och kanin tycker han om, ska prova lamm imorgon! :-D

Bra att herrn är nöjd :hi5:
Ett hus utan katt är inget hem.
Bild

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"