Har hon urinsten igen?!

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Maddei
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Har hon urinsten igen?!

Inläggav Maddei » mån 04 feb 2019, 19:42

Halloj forumet! En gammal återvändare med nytt namn här (minnet är bra men kort 8-[ )
Min katt på snart 13 år blev i början på dec opererad för urinsten. Stenen var stor och min ångest likaså, när jag sökt hjälp för hennes urinbesvär tidigare under alla åren har alla veterinärer sagt uvi. Nu upptäcktes stenen av en slump när hon blev röntgad pga förstoppning.
Efter operationen blev hon som en ny katt! Lugn och tillfreds med livet, en stund iaf. I början på jan märkte jag att hon börjat klia sig väldig på ena bakbenet och magen (trodde håret som höll på att växa ut kliade). Men i mitten eskalerade det och jag började hitta tussar som hon kliat bort. I samband med op blev hon satt på nytt foder, tänkte att det kunde va allergi så jag bytte tillbaka till det gamla fodret igen. Ingen förändring.
Nu ikväll upptäckte jag att hon kissat på sig när hon sovit i sängen, nått hon brukat göra när hon haft problem med kisseriet. Dock ser jag ingen skillnad i kattlådan på mängd eller färg.
Hjälp mig! Vi ska till vet på fredag men mitt kattmammahjärta klarar inte av att se henne må dåligt! Vad kan det vara, kan jag hjälpa henne på nått sätt här hemma tills dess?! :cry:
Kattmamma till Fläcken 13år och utflyttade Poopie 12år :angelic:
Änglakatten Lisa 2006-2008. Älskad och alltid saknad :heart:

kebabbert
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Re: Har hon urinsten igen?!

Inläggav kebabbert » tis 12 nov 2019, 17:46

Hoppas att det löste sig. Angående urinsten så kan foderbyte hjälpa. Här är en text om urinsten:
https://allergisten.blogg.se/
Kompis med Freaky_Catgirl + Michaela!!!!
Naquita + Morgan är mina idoler.
Min älskade lilla randiga flicka, fröken Pixel, leker vid regnbågsbron sedan Mån 4 sept 2006 tillsammans med älskade randiga fröken Fjolla och älskade lilla kolsvarta hemlösa fröken Amanda. Och nu även mitt hjärta Frasse, sedan Ons 3 okt 2007.
Producerade kattungar - Adopterade hemlösingar = +2

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"