Vi tänker på er imorgon och håller tummar/tassar hårt för Siv, dig och Dools imorgon och hoppas innerligt att knölen inte är en ny tumör
Åh så fint att du skriver att du skriver att du hoppas att knölen inte är en tumör! Tack! Det är såklart så jag också ska tänka! Även om vi då opererar i "onödan".
Tack både Starwtcher och Yrhättans! Jag tar till mig av era råd. Dools brukar ofta söka trygghet hos mig när hon inte mår bra eller efter veterinärvistelse, Siv är mer av en ensam-katt. Efter förra operationen låg hon dock i mitt knä varje kväll. Jag tror att hon kände sig utsatt bl.a pga tratten och sökte tröst hos matte. Men jag tror inte att hon då hade så ont. Jag hoppas att det stämmer att plåstret tar bort den mesta smärtan. Bra att veta ang illamåendet också. Det hade jag inte tänkt på.
En sak som känns lite klurig är hur jag ska lösa att hålla dem åtskilda. Att stänga ute Dools från sovrummet nattetid är svårt. Hon jamar krafsar på dörren hela natten. Dagtid är det lättare. Då kan jag röra mig mellan rummen. Är jag inte hemma får Siv vara i sovrummet och Dools i resten av lägenheten.
Tidigare när jag har haft dem åtskilda (t.ex. efter att Dools har varit inlagd) har jag försökt att sova hos dem båda växelvis. Men det har lätt blivit att jag har sovit lite mer hos Dools, dels för att hon har varit sjuk, dels för att hon verkligen avskyr att vara ensam. Dock känns inte det så roligt nu när det är Siv som är dålig. Förra gången Siv opererades höll jag dem åtskilda dagtid, men lät dem båda vara i hela lägenheten på natten. Det gick bra, men de höll sig på avstånd från varandra (jag tror faktiskt att Dools självmant höll sig borta från sovrummet). Nu är det ju dock en större operation och jag vill inte riskera att Dools bråkar med Siv. Kanske dags att plocka fram kompostgallret igen.
En annan sak som är lite krånglig med detta är att Siv inte gärna går på lådan när den står i sovrummet. Båda föredrar lådan i badrummet.
Jättebra tips med en ny leksak till Siv!!! Jag ska genast köpa eller beställa någon rolig aktiveringspryl. Hon älskar mat och gillar nästan alla aktiveringsleksaker där det handlar om att peta ut godis/torrfoder. Lillemans tips skulle nog snarare uppskattas av Dools.
Jag ska verkligen se till att leka mycket med Dools också. Särskilt som hon ju inte får äta något annat än sitt allergifoder just nu. Hon kommer säkerligen också att behöva mycket matte-tid. Jag har även pluggat in både Feliway Classic och Feliway Friends.
Tack för ert stöd!!