Vi leker varje dag, men lekarna är inte tillräckligt för henne, och hon ignorerar alla sorters aktiveringsleksaker. Vippor och kasta möss är det enda som gäller. Hon tycker om att kolla på fågelvideos på YouTube, men det slår ju inte en trädgård det heller, och hon blir snabbt rastlös när de inte går att fånga. Hon äter mycket mer, inte så konstigt när hon är så rastlös, men det värsta är att hon skriker hela tiden, och inget jag gör verkar hjälpa mer än någon minut. Jag har nästan konstant huvudvärk, och jag jobbar hemifrån så jag hör ju det alltid, men det värsta är ändå att hon verkar må så dåligt. Hade det inte varit för att jag visste att vi flyttar tillbaka till Sverige relativt snart (1-2 år här är planen) så hade jag funderat på omplacering, men hon är så himla personbunden så det är ändå inte ett bra alternativ.
Och just det, hon har vissa hälsoproblem, misstänkt kronisk smärta, men eftersom förändringen kom så starkt i samband med flytt tror jag inte det är den huvudsakliga orsaken. Har ändå tänkt ta in henne för en ordentlig koll efter nyår, så vi får se.
Tar tacksamt emot alla tips och idéer för vad mer jag kan göra för att underlätta för henne (och lätta min huvudvärk). Hon låter verkligen som en siren, stackaren