Tips för Allergi Blötfoder till kräsen katt

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Kirah
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Tips för Allergi Blötfoder till kräsen katt

Inläggav Kirah » ons 10 okt 2018, 22:07

Hej så min katt Kliar sig väldigt mycket och vår veterinär misstänker foder allergi.
Men han är även väldigt kräsen maten ska helst vara i sås men gelé kan funka.
Men allt annat är han inte ett dugg intresserad av han äter inte ens katt godis.

Problemet är att det värkar som allt allergi blöt foder värkar vara typ pastej och det är han inte ett dugg intresserad av
Så jag undrar om någon har några tips eller förslag antingen till allergi foder i sås / gelé.
Eller om det är någon som vet om något annat typ av blöt foder alternativ som kan eventuellt funka?

Användarvisningsbild
Rosino
Überkatt
Überkatt
Katt: RAG & NFO
Kontakt:

Re: Tips för Allergi Blötfoder till kräsen katt

Inläggav Rosino » tis 16 okt 2018, 18:36

Kirah skrev:Hej så min katt Kliar sig väldigt mycket och vår veterinär misstänker foder allergi.
Men han är även väldigt kräsen maten ska helst vara i sås men gelé kan funka.
Men allt annat är han inte ett dugg intresserad av han äter inte ens katt godis.

Problemet är att det värkar som allt allergi blöt foder värkar vara typ pastej och det är han inte ett dugg intresserad av
Så jag undrar om någon har några tips eller förslag antingen till allergi foder i sås / gelé.
Eller om det är någon som vet om något annat typ av blöt foder alternativ som kan eventuellt funka?

Royal Canin Sensitivity Control är bitar i sås.
Ett hus utan katt är inget hem.
Bild

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"