Fortiflora på torrfoder

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Lavine
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Fortiflora på torrfoder

Inläggav Lavine » lör 10 mar 2018, 09:21

Ska testa Fortiflora för magbalansen nu. Det står att man strör det över kattens mat, både torr och blöt. Blev lite förvånad när jag öppnade första påsen nu, det var ju verkligen ett fint pulver. Jag strödde det på blötmat (och blandade runt lite för att det kändes som att det kunde dras in i luftvägarna) men är nyfiken, hur funkar detta pulver på torrfoder?

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Re: Fortiflora på torrfoder

Inläggav Magica de Hex » tor 22 mar 2018, 03:11

Det funkar jättebra på torrfoder ;-)
Säljer Kevin Murphy Hydrate me rinse på Köp & sälj - forumet

Bild

Användarvisningsbild
Lavine
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Lavine » mån 26 mar 2018, 21:18

Jag kan inte förmå mig att testa :smile: känns som att det bara skulle rinna ner mellan torrfoderkulorna. :grin: Men bra att veta om det skulle bli lämpligaste utfodringen för stunden. :-)

Men jag måste flika in att Fortiflora faktiskt verkligen verkar bra. Dyrt, men bra.

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » fre 30 mar 2018, 00:19

Lavine skrev:Jag kan inte förmå mig att testa :smile: känns som att det bara skulle rinna ner mellan torrfoderkulorna. :grin: Men bra att veta om det skulle bli lämpligaste utfodringen för stunden. :-)

Men jag måste flika in att Fortiflora faktiskt verkligen verkar bra. Dyrt, men bra.

Det luktar tydligen väldigt gott för de dras till maten när man har haft på pulvret vi har ju fler katter och fler matskålar så det är bara att ha det på alla för att det nån gång ska vara rätt katt som får det i sig..... :lol:
Säljer Kevin Murphy Hydrate me rinse på Köp & sälj - forumet

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » fre 30 mar 2018, 09:29

Magica de Hex skrev:
Lavine skrev:Jag kan inte förmå mig att testa :smile: känns som att det bara skulle rinna ner mellan torrfoderkulorna. :grin: Men bra att veta om det skulle bli lämpligaste utfodringen för stunden. :-)

Det luktar tydligen väldigt gott för de dras till maten när man har haft på pulvret vi har ju fler katter och fler matskålar så det är bara att ha det på alla för att det nån gång ska vara rätt katt som får det i sig..... :lol:

En del katter gillar inte alls lukten dock. Mina katter avskyr Fortiflora så pass att båda flyr som om livet hängde på det så fort dom känt lukten.

Hur som helst, innehållet gör gott för oroliga kattmagar om man kan få i dom det dvs :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Lavine
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Lavine » fre 30 mar 2018, 16:42

Magica de Hex skrev:

Aha! Ja, jag delar också upp en påse på två portioner (har två katter, varav den ena behöver denna förstärkning lite mer), tänker att det blir bra i slutändan. :smile:

Användarvisningsbild
Lavine
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Lavine » fre 30 mar 2018, 16:43

Starwatcher skrev:En del katter gillar inte alls lukten dock. Mina katter avskyr Fortiflora så pass att båda flyr som om livet hängde på det så fort dom känt lukten.

Hur som helst, innehållet gör gott för oroliga kattmagar om man kan få i dom det dvs :smile:

Det var det som hände med Pro-Kolin här, båda åt det först, men utvecklade sedan en teknik att äta allt utom det. :grin: Jag får vara glad så länge det här funkar, och hoppas på att det inte kommer att behövas så mycket sedan. :-D

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"