Nu har jag varit ovanligt mycket hemma för att kunna övervaka medicinering och matintag. Vet ansåg dessutom att herr katt behövde gå ner i vikt.

Hursomhelst har jag nu blivit vittne till följande scen som utspelar sig flera gånger om dagen:
Lillen och herr katt står mittemot varandra och lillen försöker provocera fram lek (?). Herr katt undviker att titta på lillen men ställer sig därefter nos mot nos med lillen och börjar sedan ett frenetiskt slickande av lillen. Lillen börjar slicka tillbaka och det ser hur rart ut som helst men sekunden senare så verkar lillen ha fått nog och börjar nafsbråka istället varpå herr katt dammar till honom och lillen slår därefter herr katt med klorna på hjässan.
Lillen är alltså helt klart den skyldiga men vad handlar detta om? Jag brukar gå in och bryta och antingen börjar hela "ritualen" om eller så struntar de helt i varandra och verkar hur avslappnade som helst. Som sagt vad pysslar kattpojkarna med? Är det lek? Bör jag ingripa? Är det någon form av test och utmaning från lillen? Tidigare har det bara varit herr katt som har tvättat och herr katt har drämt till lillen om han har försökt tvätta tillbaka. Nu låter sig herr katt snällt bli tvättad men då blir han istället biten och så är det full cirkus. Någon som vet och har idéer om hur vi löser detta så det inte blir fler turer till vet.?