Allergi mot fågel

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Alucard
Kattunge
Kattunge

Allergi mot fågel

Inläggav Alucard » tis 26 sep 2017, 15:39

Vi har en katt som är allergisk mot fågel. Vad finns det för alternativt foder? Vi har nu haft ett foder som hade väldigt lite fågel och trott att det fungerade bra. Normalt kräks han om det är för mycket fågelprotein så vi trodde det var ok. Idag ska vi hämta honom efter 3 dygn från veterinären. Vi behövde åka in akut då han haft en infektion i magsäcken och började kräkas blod.
Vi ska ha ett special foder en tid nu men behöver allternativ till efter denna kuren är klar. Enda fodret vi har hittat som garanterat inte har fågel kostar 390:- för bara 2kg.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Fasces
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Huskatter

Re: Allergi mot fågel

Inläggav Fasces » tis 26 sep 2017, 21:16

En av mina katter misstänkte vi var allergisk mot kyckling och fasade därför (bland annat) över på färskfoder för att få mer kontroll över innehållet. Vi ger idag helfodret Mush vaisto cat - nöt och gris (vit påse) som innehåller nöt, gris, kallpressad solrosolja och alger.

Om du är intresserad av torrfoder eller blötmat får du fråga vidare för där har jag inte hållt mig uppdaterad. :)

Alucard
Kattunge
Kattunge

Inläggav Alucard » fre 29 sep 2017, 11:49

Fasces skrev:En av mina katter misstänkte vi var allergisk mot kyckling och fasade därför (bland annat) över på färskfoder för att få mer kontroll över innehållet. Vi ger idag helfodret Mush vaisto cat - nöt och gris (vit påse) som innehåller nöt, gris, kallpressad solrosolja och alger.

Om du är intresserad av torrfoder eller blötmat får du fråga vidare för där har jag inte hållt mig uppdaterad. :)

Tyvärr äter han inte mush. Vi har försökt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
tjjo
Superkatt
Superkatt
Katt: NEM
Kontakt:

Inläggav tjjo » lör 07 okt 2017, 23:59

Vilket foder har ni tittat på?
Canagan Salmon innehåller inte fågel.
Purenatural Pork,