Katten älskar cigaretter

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
realdexter
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Katten älskar cigaretter

Inläggav realdexter » mån 02 jan 2017, 16:19

Vår hankatt är väldigt facinerad av cigaretter. Om någon röker och katten finns i närheten är han väldigt nyfiken på cigaretten och försöker slicka i sig aska. Idag hade jag glömt ett cigarettpaket på bordet och när jag kom in i rummet hade han dragit ner paketet på golvet och lyckats öppna det och satt och tuggade på en cigarett. Som väl var kom jag precis när han hade börjat, så han hade inte fått i sig mer är några korn tobak.

Någon annan som hört talas om att katter gillar tobak? Ska givetvis aldrig låta cigaretter ligga framme. Är inte rökare själv, det var ett cigarettpaket som blivit liggande sedan nyårsfirande.

Användarvisningsbild
Mulla
Ungkatt
Ungkatt
Katt: 2 Huskatter

Re: Katten älskar cigaretter

Inläggav Mulla » mån 02 jan 2017, 16:47

Oj då!

Det ska jag tänka på. Mina katter verkar i.a.f. inte intresserade av tobak o jag röker inte inomhus, under fläkten ibland. Men ska ändå lägga undan cigaretterna så att de inte kommer åt de.

Ida
Kattunge
Kattunge

Re: Katten älskar cigaretter

Inläggav Ida » lör 04 feb 2017, 16:06

har hört att snus är betydligt farligare för katter att få i sig än cigg men jag hade nog ringt agrias sjukvårdsupplysning för djur och dubbelkollat om jag var du (gratis för agria-kunder)

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"