GPS till katt

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Ragdool
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

GPS till katt

Inläggav Ragdool » tis 13 dec 2016, 19:36

Hej!

Som rubriken lyder så behöver jag tips på bra GPS spårare till min katt, Smulan. Detta ganska akut dessutom!

Jag har aldrig använt något liknande, men Smulan har försvunnit ett par gånger nu och orkar inte gå igenom oron mer... Ni förstår mig säkert :-(

Läste om Minifinder Atto på ett forum där ägaren tyckte den fungerade klockren för henne. Funderar på att köpa en, men vill först kolla om någon har en annan att rekommendera? Annars beställer jag denna och hoppas den fungerar som den ska.
http://www.gpser.se/minifinder-atto

//Anneli

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: GPS till katt

Inläggav eye of a tiger » tis 13 dec 2016, 20:24

Varför inte lära henne gå ut i koppel och sele?
då vet du ju var du har henne eller bygga en rastgård ?
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Inläggav Kryddmamma » tis 13 dec 2016, 22:23

Jag har ingen erfarenhet av GPS till katt/husdjur, men jag väntar på att tekniken ska bli mindre innan jag överväger att skaffa. Om jag ser på bilderna på produkten du länkat så är den för mig personligen alldeles för stor och klumpig.

Men tills du hittat en lösning som passer dig håller jag med eye om att försöka ha katten på koppel och/eller rastgård så du har koll.

Tim
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Tim » lör 20 jul 2019, 19:06

Tror tekniken blivit mindre nu, verkar som det finns ett flertal gps:er för katter som inte väger allt för mkt. Hittade några alternativ på https://www.kattgps.se som verkar helt ok?

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"