Katt som spyr

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Katt som spyr

Inläggav LaSadies » sön 19 jun 2016, 22:02

Bakgrund: vår yngsta kisse åkte in till vet för två veckor sen sedan en monsterspya som hon inte återhämtade sig från. Hon hade en hårboll och en biopsi togs på organ som visade förändringar. Hon fick åka hem efter uppvätskning några dagar på Strömsholm.

Nu: Sen hon kom hem så har hon vart kinkig med mat och slutat äta Bozita som hon annars började varje dag med. Hon har aldrig varit stort fan av torrisar som inte har förändrats. Jag har haft mest framgång med RC mousse, Porta 21 och rå kyckling. Har märkt att hon verkar spy om det finns fisk i maten. Idag har vart den värsta dagen sen hon kom hem. Hon fick lite blötmat på morgonen (RC intestinal) och lite godis, efter några timmar så skar jag upp kycklingfilé som hon smällde i sig. Var ouppmärksam då jag fortsatte min dag men insåg att hon ätit upp hela :cry: inte förvånande så kom allt hon ätit under dagen upp. Väntade några timmar och gav henne lite mat igen, några matskedar och efter några timmar igen så fick hon tre stycken kycklingbitar. Pang bom så kom även detta upp efter några timmar helt osmält.

Vi ska fråga efter svar på biopsin men det verkar som att hennes mage helt stänger av ibland. Tänker efter när hon spytt tidigare så är det ofta helt osmält mat. Vad kan jag göra för att hjälpa min katt? Jag känner mig så maktlös och vill att hon ska må bra :cry:
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"