Kattens mage "kurrar" -njursjuk katt

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Emmatheninja
Mogen katt
Mogen katt
Katt: 2 bondkatter

Kattens mage "kurrar" -njursjuk katt

Inläggav Emmatheninja » lör 09 jan 2016, 06:32

Har under det senaste året haft problem med njurarna med min katt, 4 år. Vi har gått på dietfoder för att du den senaste månaderna prova med vanlig mat. Veterinären har nämligen trott att det är tillfällig njursvikt. Vi har då använt Pussi blötfoder portionspåsar.

Om 1-2 veckor ska vi tillbaka till veterinären för att ta nytt blodprov och se hur värdena ser ut.

Han har fungerat bra med maten. Inget överdrivande drickande som han gjorde när han var som sjukast. Kattmamma som jag är inbillar jag mig att han gått ner lite i vikt och är lite fet i pälsen... Han spyr i perioder, detta är något han gjort både när han åt njurfoder som vanligt foder.

Nu på morgonen när han kom för att gosa hörde jag för första gången någonsin ett ljud ifrån hans mage. Det låter som en blandning av kurrande och pipande, högt. Jag hör det nu när han ligger på andra sidan sängen. Är detta något att oroa sig för och åka in akut med? Har försökt läsa lite om det.. Inget blod i avföring och ingen diarré. Han spydde dock inatt, av vad jag hörde, så kan det helt enkelt vara att han är hungrig?

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"