Torrfoder - vad ska man tänka på?
Moderator: SKS
Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
-
- Nyfödd kisse
Torrfoder - vad ska man tänka på?
Hej! Vi har två kastrerade brittisk långhårs pojkar (22v) som vi ger mush till (den gula förpackningen). Då vi inte alltid är hemma hela dagarna tänkte vi komplettera med ett torrfoder. Jag vill ge mina älsklingar det absolut bästa torrfodret på marknaden och undrar om ni har några tips? Vad ska man tänka på? Vilka tillsatser bör finnas med och vilka bör inte finnas med?
Tack för svar!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för svar!
- Yrhättans
- Moderator
- Katt: ett gäng busiga birmor
Re: Torrfoder - vad ska man tänka på?
Matilda_britter skrev:Hej! Vi har två kastrerade brittisk långhårs pojkar (22v) som vi ger mush till (den gula förpackningen). Då vi inte alltid är hemma hela dagarna tänkte vi komplettera med ett torrfoder. Jag vill ge mina älsklingar det absolut bästa torrfodret på marknaden och undrar om ni har några tips? Vad ska man tänka på? Vilka tillsatser bör finnas med och vilka bör inte finnas med?
Tack för svar!
Hej!
Det finns många torrfoder på marknaden. Jag använder själv Royal Canin och mina mår bra på det. Jag vet andra som föredrar Hills. Bland dom bästa tror jag är Wild freedom, Taste of the wild och James Wellbeloved. Det går ofta att få provpåsar för att se om katterna tycker om det, det är ju viktigt att det är något dom vill äta.
Jag har själv alltid torrfoder framme så det ska finnas mat om jag inte kommer hem i tid eller något händer.
Matilda_britter skrev:Hej! Vi har två kastrerade brittisk långhårs pojkar (22v) som vi ger mush till (den gula förpackningen). Då vi inte alltid är hemma hela dagarna tänkte vi komplettera med ett torrfoder. Jag vill ge mina älsklingar det absolut bästa torrfodret på marknaden och undrar om ni har några tips? Vad ska man tänka på? Vilka tillsatser bör finnas med och vilka bör inte finnas med?
Tack för svar!
Hej! Jag har en katt med foderallergi som måste äta allergifoder. Detta påverkar båda katternas foder här hemma.
Om så inte var fallet skulle jag nog ha valt att ge mina katter Acana, Orijen eller Applaws då dessa foder innehåller mycket protein och lite spannmål. Mina katter älskade Acana Pacifica. Men tyvärr tålde inte den allergiska katten det.
Hej jag har börjat att ge orijen guardian 8 med hög animalisk halt. Det kostar mera men jag tittar på rabatt i %. Det blir ju drygare än foder med längre halt. Ger även mush 2 gånger per dag. Mina 2 katter älskar det. Bra med mat utan spannmål. Dom har jätte fin päls.
Hej jag ger mush rosa varje morgon å kväll. Annars ger jag i labyrint å den andra roliga saker för torrfoder. Priset har gått upp så man får leta där det är billigast. Price runner är bra om märket finns. Tidigare körde jag cat å kitten nu orginal Orijen. Men sen det senaste 10 månader eller runt har jag börjat med guardian 8 90% å det går bra. Man får dra ner mängden vid högre halt av animalisk . Dom mår bra av det. Å har fin päls å det andra. Svart alltid i toan pee wee 2 med tak som är stora. Vatten fontän också med en skål vatten även.
Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"