Mush för spynx

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
MartonDardai
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Mush för spynx

Inläggav MartonDardai » fre 06 maj 2022, 18:40

Hej,

Har en sphynx som inte mått så bra av allt torrfoder (diarré) och haft större lycka med mush. I och med att de ska ha fri tillgång till mat och vatten undrar jag hur ni brukar göra? Just nu får hon mush när vi är hemma och torrfoder under dagarna när vi är borta. Några erfarenheter?

Tack

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Mush för spynx

Inläggav Yrhättans » sön 08 maj 2022, 08:32

MartonDardai skrev:Hej,

Har en sphynx som inte mått så bra av allt torrfoder (diarré) och haft större lycka med mush. I och med att de ska ha fri tillgång till mat och vatten undrar jag hur ni brukar göra? Just nu får hon mush när vi är hemma och torrfoder under dagarna när vi är borta. Några erfarenheter?

Tack

Jag har inte erfarenheter av just ditt, eller rättare sagt, din katts problem men jag ger blötfoder morgon och kväll. Torrfoder och vatten finns alltid framme. Funderar om du kan ge mush på morgonen, direkt när du kommer hem och på kvällen? Då borde inte behovet av torrfoder vara så stort. Men, de gånger man inte kommer hem i tid är det skönt att veta att det finns mat framme.
Jag förmodar du provat olika sorters torrfoder?

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"