Moderatorer: SKS
Bästa sättet att skydda blommorna är nog att helt enkelt inte ha dom där. Annars är det enda jag kan komma på att varje gång du ser katten gräva i jorden, lyfta bort den och kanske säga "nej" lite bestämt åt den. Men katter är envisa, det kan ta lång tid innan den ger sig...

och om inte det fungerar testa vitlökspulver. Luktar lite från blommorna men hey, du slipper utspilld jord 

får hoppas att jag inte har ihjäl blomman nu bara
ia ia skrev:Dekorationsstenar i krukorna så kanske du slipper jord på bordet! Funkar här i alla fall!

Qotten skrev:Kanel är giftigt för katter!!! och skall inte användas i bekämpning mot dem. De dör inte men de mår inte bra av den och en katt som får smutsiga tassar tvättar dem.
Mitt tips är att ha i stora stenar för typ akvarium eller dekorationsstenar du kan köpa. Så kommer de inte åt jorden.
Häfta fast vasen med häftmassa eller använd stabilare vas.Ju tätare krukor och vasar står desto svårare får katterna att nå dem.

Återgå till Hälsa, beteende och kosthållning
Användare som besöker denna kategori: broman.martin, dorislina, FruFilur, Google [Bot], heffaklumpens, Seerath, Setareh och 8 gäster