Seniorkatt och kattunge

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Suffi
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Seniorkatt och kattunge

Inläggav Suffi » sön 31 jul 2022, 18:31

I juni förlorade vi vår ena katt. Kvar har vi senioren Lego på snart 15 år. Nu står vi och väger mellan om vi ska skaffa en kattunge eller om vi ska låta Lego leva sina sista år i lugn och ro utan en odåga till unge hängande i bakhasorna XD

Katten vi förlorade introducerades som kattunge när Lego var 7. Fungerade perfekt nästan direkt. Låg nära, tvättade och lekte med varandra ända till slutet. Lego är en ganska chill katt. Tar sig plats i soffan trots att den är full av sonens kompisar.

Jag börjar känna lite dåligt samvete de dagarna vi är borta flera timmars streck.

Vad säger era erfarenheter kring seniorkatter och kattungar?

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Seniorkatt och kattunge

Inläggav Yrhättans » ons 03 aug 2022, 09:09

Suffi skrev:I juni förlorade vi vår ena katt. Kvar har vi senioren Lego på snart 15 år. Nu står vi och väger mellan om vi ska skaffa en kattunge eller om vi ska låta Lego leva sina sista år i lugn och ro utan en odåga till unge hängande i bakhasorna XD

Katten vi förlorade introducerades som kattunge när Lego var 7. Fungerade perfekt nästan direkt. Låg nära, tvättade och lekte med varandra ända till slutet. Lego är en ganska chill katt. Tar sig plats i soffan trots att den är full av sonens kompisar.

Jag börjar känna lite dåligt samvete de dagarna vi är borta flera timmars streck.

Vad säger era erfarenheter kring seniorkatter och kattungar?

Mina erfarenheter är att inte skaffa en till katt. Det är jobbigt med en kattunge och en senior på 15 kan njuta av att få all uppmärksamhet

Suffi
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Re: Seniorkatt och kattunge

Inläggav Suffi » tis 09 aug 2022, 15:02

Okej, tack för att du delar dina erfarenheter!

Återgå till "Allmänt kattprat!"