Timon har sönder kattssndspåsar

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Lilla Gumman
Professionell katt
Professionell katt
Katt: Timon
Kontakt:

Timon har sönder kattssndspåsar

Inläggav Lilla Gumman » ons 04 aug 2021, 09:53

First Price kattsand i 5 kg påsar från Willys är populärast här hemma i lådorna. Och Timon gillar att ha sönder påsarna så sanden åker ut. Hur ska jag göra?

Jag.häller i cirka 1/2 påse i varje låda (har två lådor) och sen när jag plockar bort kissklumpar från lådan fyller jag på lite, och byter allt när det ser ofräscht ut.

Den går inte att ha kattsandspåsen på golvet i badrummet, då har Timon sönder den. Det går inte ens att ha kattsandspåsen i en shoppingkasse på.golvet över natten. Det måste läggas i en garderob.

Vad är så intressant med ny kattsand? :-k

Funderar på att hälla över ny kattsand i en bytta/tunna/låda med lock och fylla på lådorna därifrån. Men då hittar väl Timon på ett sätt att få upp locket. :roll: :smile:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Timon har sönder kattssndspåsar

Inläggav Yrhättans » tor 05 aug 2021, 11:39

Lilla Gumman skrev:First Price kattsand i 5 kg påsar från Willys är populärast här hemma i lådorna. Och Timon gillar att ha sönder påsarna så sanden åker ut. Hur ska jag göra?

Jag.häller i cirka 1/2 påse i varje låda (har två lådor) och sen när jag plockar bort kissklumpar från lådan fyller jag på lite, och byter allt när det ser ofräscht ut.

Den går inte att ha kattsandspåsen på golvet i badrummet, då har Timon sönder den. Det går inte ens att ha kattsandspåsen i en shoppingkasse på.golvet över natten. Det måste läggas i en garderob.

Vad är så intressant med ny kattsand? :-k

Funderar på att hälla över ny kattsand i en bytta/tunna/låda med lock och fylla på lådorna därifrån. Men då hittar väl Timon på ett sätt att få upp locket. :roll: :smile:

Det finns bra plåttunnor med lock som han inte klarar. Jag har små såna med blötfoder eftersom jag har en som annars kör med självservering. Men plåttunnor har hon inte klarat än. Kan vara praktiskt att ha sanden i tunna, köp en bra skopa på leksaksaffären att ta sand med.

Användarvisningsbild
Lilla Gumman
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav Lilla Gumman » fre 06 aug 2021, 19:51

Precis min tanke, tänkte kolla runt lite. Jag har den mlnsta tunnan från IKEA att ha skräp i, lägger bajs/kissklumpar i en hundbajspåse och knyter. Samma sak med sanitetsskräp från oss människor. Så en mindre tunna än det är bra.
:tb_laugh:
:heart: Timon, född 24 maj 2020.
:heart: Frasse, född 15 maj 2021

Användarvisningsbild
Lilla Gumman
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav Lilla Gumman » mån 09 aug 2021, 06:57

Lilla Gumman skrev:Precis min tanke, tänkte kolla runt lite. Jag har den mlnsta tunnan från IKEA att ha skräp i, lägger bajs/kissklumpar i en hundbajspåse och knyter. Samma sak med sanitetsskräp från oss människor. Så en mindre tunna än det är bra.

Maken hittade en brödburk i plåt som rymmer ca. 1 1/2 påse kattsand.
:tb_laugh:
:heart: Timon, född 24 maj 2020.
:heart: Frasse, född 15 maj 2021

Återgå till "Allmänt kattprat!"