Tog hand om en hungrig vildkatt

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
ADHD-Katt
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Tog hand om en hungrig vildkatt

Inläggav ADHD-Katt » ons 09 dec 2020, 15:51

För ett par månader sedan hörde jag ett hjärtskärande jamande.
Bor på en camping ute på landsbygden då jag inte kan åka hem till landet där jag idag bor.

Kan juh inte låta en katt svälta ihjäl, så hen fick lite mat. Idag har vi ett märkligt förhållande som jag undrar över.

Hen är otroligt tillgiven och kärleksfull, men varför vill hen naffsa och bita?

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Tog hand om en hungrig vildkatt

Inläggav Yrhättans » ons 09 dec 2020, 23:21

Vilka situationer händer det i? Är det när ni kelar eller när ni leker eller vid något annat tillfälle?

ADHD-Katt
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav ADHD-Katt » tor 10 dec 2020, 10:51

När vi kelar.
Hon kommer och vill bli klappad. Efter ett tag så börjar nafsandet. Och slutar jag klappa (gud förbjude) så kommer klorna fram.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » tor 10 dec 2020, 12:55

ADHD-Katt skrev:När vi kelar.
Hon kommer och vill bli klappad. Efter ett tag så börjar nafsandet. Och slutar jag klappa (gud förbjude) så kommer klorna fram.

Då är det bara det att hon blir så exalterad att det slår över. Hon blir så lycklig över att ha dig så det blir som ett överslag. Ett knep är att ha en liten burk godis och en leksak, gärna en vippa med lång pinne så det blir avstånd mellan din hand och henne. Lek med henne en liten stund och avsluta med en godis så hon får annat att tänka på. Då kan hon via leken få bort överladdningen. Kom ihåg att inte ge godis förrän efter leken, annars är det risk att hon lär sig att småbita är samma sak som att få godis.

ADHD-Katt
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav ADHD-Katt » tor 10 dec 2020, 20:23

”Då är det bara det att hon blir så exalterad att det slår över. Hon blir så lycklig över att ha dig så det blir som ett överslag.”

Exakt så verkar det vara. Ingen annan kan/får komma henne nära, men mig dyker hon på direkt. Hinner knappt klappa henne förrän hon börjar spinna.

I morse låg en död fågel utanför dörren. Detta (har jag läst) ska tydligen betyda att hon vill mata mig som ”tack”. Vet inte om det stämmer.

Återgå till "Allmänt kattprat!"