Jag har en liten, kastrerad honkatt på ca 1,5 år. Hon var inte planerad utan jag tog över henne lite akut när hon var 12 v, det sa klick mellan oss så hon fick stanna.

Hon är en riktigt tokig, nyfiken och underbar kisse, full av energi men samtidigt väldigt tillgiven. Men också galet tuff och orädd, så pass att man ibland undrar om hon tappat en skruv... När hon ger sig in i en fajt så ger hon sig aldrig - och det oavsett hur överlägsen motståndaren är. Visst, det var lite gulligt när hon gick rakt fram till en (kopplad) pitbull och morrade, men ibland tror hon även att matte ska få sig en omgång. Hon hoppar helt enkelt på mig och bits! Det spelar ingen roll om jag går därifrån eller försöker stoppa henne, hon ger sig inte för det. Ibland är det genom lek, ibland helt oprovocerat. Det är som att det slår slint korta stunder och direkt efteråt är hon sitt vanliga snälla jag igen. Som om inget hade hänt.
Är det någon som känner igen beteendet och har ni något om hur man ska slippa bli hårt biten i både armar och ben? Jag har haft andra katter tidigare, men ingen som varit sån här.
//A