Fjärrstyrd mus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Fjärrstyrd mus

Inläggav Magica de Hex » sön 22 nov 2020, 05:50

Funderar på att köpa en fjärrstyrd mus till mina katter i julklapp för nu har vi en mus eller egentligen ser den mer ut som en hamster som man kan dra upp med ett snöre i baken på den och så åker den iväg och katterna jagar den.
Men den är ju lite klen och åker inte speciellt långt varje gång och lite bekväm som jag är så vill jag ju hellre ha en fjärrstyrd mus men när jag googlade blev jag ännu mer förvirrad..... :roll:
visade sig att det fanns en uppsjö av olika sorter så nu vill jag ha lite tips från er som skaffat såna, så tipsa på!
Hittade bl.a. den här
https://www.zoo.se/batteridriven-petfood-kattleksak-gra-8-cm.html?gclid=Cj0KCQiAkuP9BRCkARIsAKGLE8UN0H_WHDdAU6nKgkDGls5JuNpdYV_WzHL8kT2Y3anL8XBR33BZnZIaAhplEALw_wcB

är det nåt som fungerar bra?
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Fjärrstyrd mus

Inläggav Aziz » tor 26 nov 2020, 15:04

Mina katter är tyvärr ointresserade av allt som inte innebär att matte eller husse är med och leker, det är vippor i olika utföranden som gäller här hemma eller bollar. Men allt mekaniskt jag har försökt locka med har utforskats i ca 5 sek. därefter förpassats till listan över glömda ting. Det närmaste intresse vi har kommit är mekaniska fiskar i en liten pool, men det rörde sig om ett par minuter, sedan var de också glömda. :pfft:

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » lör 28 nov 2020, 06:21

Aziz skrev:Mina katter är tyvärr ointresserade av allt som inte innebär att matte eller husse är med och leker, det är vippor i olika utföranden som gäller här hemma eller bollar. Men allt mekaniskt jag har försökt locka med har utforskats i ca 5 sek. därefter förpassats till listan över glömda ting. Det närmaste intresse vi har kommit är mekaniska fiskar i en liten pool, men det rörde sig om ett par minuter, sedan var de också glömda. :pfft:

Det är väl ungefär samma här köpte en hel del aktivitetsleksaker men nope..... :roll:
Jag har i alla fall köpt musen i länken ovan den var ju inte helt billig men eftersom den är interaktiv så testar jag ändå, har också köpt en varsin till mina kattbarnbarn i 2 hushåll som de får slåss om :smile:
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » mån 30 nov 2020, 12:56

Hoppas den gör succé. :-D

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » mån 30 nov 2020, 19:54

En liten radiostyrd bil har ofta bättre styrning och är inte dyrare. Kul enl mina katter
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » Igår, 06:07

Aziz skrev:Hoppas den gör succé. :-D

Ja vi fick den i går och den var precis så kul som jag trodde och Eros lekte med den jättemycket :grin:
Tyvärr var batteriet som satt i inte jättebra och vi hade inte exakt just den sorten så får fixa det idag.
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » Igår, 06:11

Starwatcher skrev:En liten radiostyrd bil har ofta bättre styrning och är inte dyrare. Kul enl mina katter

Den här musen är interaktiv och går på batteri så när den stannar blir den aktiverad av att katten petar på den och sen sticker den iväg och katten kan jaga och leka med den. Det var precis det som fick fart på Eros i går när vi fick hem den och det passade honom perfekt han lekte med den och hade jätteroligt ;-)
Däremot var batteriet inte jättebra som satt i men ska köpa nya som passar idag.
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » Idag, 00:39

Var inte nåt fel på batteriet däremot så var det katthår runt hjulen som bromsade musens framfart..... :smile:
Så man får ta bort hår med jämna mellanrum sen så fungerar den klockrent :grin:
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"