Jag har egentligen inget bra svar på om en kattunge funkar eller inte. Tänker att en omplaceringskatt på runt 2-3 år kanske också kunde vara lämplig? Fortfarande ung och pigg men inte fullt lika sjövild som en kattunge

Jag vet att många förordar att man ska köra med nätdörrar och allt möjligt men sist jag introducerade en kattunge och en vuxen katt så släppte jag bara ut kattungen. Min vuxna katt hade antagligen blivit mer stressad över att inte ha koll på hela reviret och märka att hon hade en "inkräktare" där. Nu kunde hon direkt se att inkräktaren var ett litet pytte som inte utgjorde något direkt hot.
Det gick superbra, kattungen fräste lite när den vuxna kom för nära men efter två dagar åt de ur samma matskål samtidigt.
Man kan behöva kattungesäkra allt möjligt... känns som att det gick i perioder där kattungen var besatt av allt från att slicka på kuvert, dribbla iväg småprylar, till att gräva i blomkrukor. Men klassiker är väl att sätta häftmassa under ömtåliga prylar, skruva fast högre möbler i väggen och fästa upp snören till persienner.