Kattnät på översta våningen

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
ninnieljunggren
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Kattnät på översta våningen

Inläggav ninnieljunggren » lör 09 maj 2020, 12:25

Hej,
Jag har försökt hitta en lösning så att min lilla Doris kan få gå ut på balkongen trots att vi bor på översta våningen men är inte så händig själv.

Jag har tittat på lösningar med träramar och diverse olika nättak men vet inte riktigt hur jag ska lyckas fästa detta på min balkong då den gränsar till hustaket samt att dörren sitter lite dumt.

Länkar till instagram för bilder och hoppas att någon nätexpert därute har några kreativa lösningar.
Har en bostadsrätt och har kollat om jag får sätta upp nät vilket är okej så länge jag inte gör åverkan på fasaden (alltså inget borrande).

https://www.instagram.com/p/B_9q0lfjycK/

Hoppas på svar! :hi5:
/Ninnie

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Kattnät på översta våningen

Inläggav Yrhättans » lör 09 maj 2020, 18:57

ninnieljunggren skrev:Hej,
Jag har försökt hitta en lösning så att min lilla Doris kan få gå ut på balkongen trots att vi bor på översta våningen men är inte så händig själv.

Jag har tittat på lösningar med träramar och diverse olika nättak men vet inte riktigt hur jag ska lyckas fästa detta på min balkong då den gränsar till hustaket samt att dörren sitter lite dumt.

Länkar till instagram för bilder och hoppas att någon nätexpert därute har några kreativa lösningar.
Har en bostadsrätt och har kollat om jag får sätta upp nät vilket är okej så länge jag inte gör åverkan på fasaden (alltså inget borrande).

https://www.instagram.com/p/B_9q0lfjycK/

Hoppas på svar! :hi5:
/Ninnie

Kanske går att köpa en sån här och ställa på balkongen? Det blir ingen åverkan och ganska osynlig. Om du inte har dörr borde det passa din dörr.
Verkar finnas i många storlekar.
https://www.omlet.se/shop/kattprodukter ... _kattgard/

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tis 12 maj 2020, 18:20

Kan inte se din bild tyvärr men med nät (avsett just för innätning av balkong) och buntband kommer man långt.

Användarvisningsbild
Weaxzezz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: huskatt

Inläggav Weaxzezz » sön 17 maj 2020, 18:33

Jag hade fäst en pinne i hörnet mot räcket, kanske fler om det behövs, och sen fäst nätet mellan dem med buntband. Att fästa det mot golvet kan du göra med krukor/tegelsten eller genom att lägga trall över nätkanten. Mot väggen använde jag själv superlim och tejp, låter fulare än vad det var och det höll bra i sex år!

Återgå till "Allmänt kattprat!"