Snygga burkar till kattmaten

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Snygga burkar till kattmaten

Inläggav Magica de Hex » tis 25 feb 2020, 23:55

Som rubriken säger så söker jag snygga burkar att förvara kattmaten i det ska vara för 3- 4 kg för jag har tröttnat på påsarna till veterinärfodret.
Vi har en svart plåt tunna till den vanliga maten och vill ha nåt liknade till de andra men det är tydligen inte lätt att hitta så stora burkar eller tunnor längre.

Zooplus hade några behållare i plast som var stora nog men inte så jätteroliga skulle vilja ha nåt liknande som vi redan har eller med lite coola motiv.
https://www.zooplus.se/shop/katt/kattsk ... ing/745983
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Snygga burkar till kattmaten

Inläggav Yrhättans » ons 26 feb 2020, 20:36

Magica de Hex skrev:Som rubriken säger så söker jag snygga burkar att förvara kattmaten i det ska vara för 3- 4 kg för jag har tröttnat på påsarna till veterinärfodret.
Vi har en svart plåt tunna till den vanliga maten och vill ha nåt liknade till de andra men det är tydligen inte lätt att hitta så stora burkar eller tunnor längre.

Zooplus hade några behållare i plast som var stora nog men inte så jätteroliga skulle vilja ha nåt liknande som vi redan har eller med lite coola motiv.

Jag är väldigt förtjust i plåtburkar och beroende på vad du tycker om finns det många alternativ. Det finns även läckra brödboxar i plåt som man kan ställa på varandra, tänker du enfärgade eller mönstrade? vilken sorts motiv tycker du om?

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » ons 26 feb 2020, 23:16

Yrhättans skrev:
Magica de Hex skrev:Som rubriken säger så söker jag snygga burkar att förvara kattmaten i det ska vara för 3- 4 kg för jag har tröttnat på påsarna till veterinärfodret.

Jag är väldigt förtjust i plåtburkar och beroende på vad du tycker om finns det många alternativ. Det finns även läckra brödboxar i plåt som man kan ställa på varandra, tänker du enfärgade eller mönstrade? vilken sorts motiv tycker du om?

Jag googlade på plåtburkar och alla som jag tyckte var fina antingen fanns inte eller så var de för små..... Granngården hade fina burkar med kattmotiv men bara 4 l och ej i lager nånstans :-?
Sen var de ju avlånga så jag antar att de inte är så stabila.

https://www.granngarden.se/platburk-cat ... /p/1243832

https://www.granngarden.se/platburk-cat ... /p/1243830

Vi köpte i dag plasthinkar med lock på Dollarstore som får fungera tills vidare, det blev en svart och en limegrön ska hitta nån läcker dekor till dem.

Men hittar ni nåt så tipsa gärna!
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » fre 28 feb 2020, 19:32

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » fre 28 feb 2020, 22:09

Ser ut att vara ungefär samma storlek som de från Granngården.

Pimpade mina hinkar med katt namn och sort på veterinärfodret så de blev lite gladare ;-)

Bild
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » mån 02 mar 2020, 11:18

Jag älskar också plåtburkar, oj vad många fina som fanns i trådarna här. :-D Men de är som sagt ofta lite små. Jag förvarar stora foderpåsar i skåp och häller upp en mindre del i snygg förvaring och har framme på köksbänken.

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » mån 02 mar 2020, 23:16

Aziz skrev:Jag älskar också plåtburkar, oj vad många fina som fanns i trådarna här. :-D Men de är som sagt ofta lite små. Jag förvarar stora foderpåsar i skåp och häller upp en mindre del i snygg förvaring och har framme på köksbänken.

Ja hade jag haft plats i skåpen hade det varit ett alternativ men mina hinkar funkar precis som de ska nu så jag slipper öppna 3 påsar när jag ska fylla på i skålarna nu öppnar jag lock på 3 burkar/hinkar vilket är mkt smidigare.
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tis 03 mar 2020, 20:43

Magica de Hex skrev:
Aziz skrev:Jag älskar också plåtburkar, oj vad många fina som fanns i trådarna här. :-D Men de är som sagt ofta lite små. Jag förvarar stora foderpåsar i skåp och häller upp en mindre del i snygg förvaring och har framme på köksbänken.

Ja hade jag haft plats i skåpen hade det varit ett alternativ men mina hinkar funkar precis som de ska nu så jag slipper öppna 3 påsar när jag ska fylla på i skålarna nu öppnar jag lock på 3 burkar/hinkar vilket är mkt smidigare.

Och fint blev det också! :-D

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » tis 03 mar 2020, 21:09

Aziz skrev:
Magica de Hex skrev:

Och fint blev det också! :-D

Tack :rosekiss:
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"