Funderar på att ta hand om en vuxen katt. I vår lägenhet finns två balkonger. Ingen av dessa är inglasade eller innätade ännu. I dagsläget sitter vi bara på den ena balkongen. Den andra balkongen har har vi bara som nån sorts förråd...denna balkong har utgång från sovrummet.
Det vore ju trevligt att kunna erbjuda en katt två balkonger MEN jag vill inte råka ta ett beslut som vi sedan får ångra!

Jag gissar att risken är stor att katten kommer vilja gå ut på balkongen/erna även nattetid.... och det kan ju bli väldigt svårt för oss att sova då, särskilt vad gäller balkongen i sovrummet, om katten krafsar o jamar.

Jag har ingen erfarenhet av balkonginglasning..Om balkongen glasas in, kommer det då gå att alltid ha balkongdörren på glänt på nätterna eller blir det ändä för kallt på vintern?
Eller ska vi dölja för kissen att denna balkong finns? Så får katten endast vara på den andra balkongen (som nätas in, eller möjligen glasas in). Vi använder ju bara sovrumsbalkongen som förråd, men på sommaren blir lägenheten väldigt varm och om vi ska vädra utan att katten kommer ut på balkongen måste vi stänga sovrumdörren...och det accepterar ju inte alla katter. Funkar en AC istället för vädring?

Eller ska vi göra hål i balkongdörren för att installera en kattlucka? Men jag har läst att en sådan lätt blir dragig, och att inte alla katter förstår eller vågar använda den. Kräver sådan installation förresten tillstånd i en bostadsrätt?